Chociaż w dzisiejszych czasach nieruchomości rozchodzą się niczym świeże bułeczki z to warto zadbać o odpowiednie eksponowanie swojej firmy wśród konkurencji.
Zdecydowanie najpopularniejszą metodą pozyskiwania klientów przez biura nieruchomości są ogłoszenia w portalach temu przeznaczonych.
Jednak czy można zrobić coś więcej?
Zdaniem naszym i naszych klientów – nawet trzeba!
Biura nieruchomości, które chcą zdobyć status lidera branży w swoim mieście czy całym kraju, nie mogą ograniczać się do ogłoszeń – muszą się wyróżnić. Tutaj z pomocą przychodzi marketing internetowy, który zdecydowanie ułatwia cały proces.
Jak w każdym biznesie działającym w internecie, warto rozpocząć od uporządkowania narzędzia analitycznego – Google Analytics czy odpowiednie skonfigurowanie piksela facebooka. Odpowiednia konfiguracja celów, filtrów i uporządkowanie ruchu pozwoli nam wiedzieć więcej na temat odbiorców i ich aktywności. Dodatkowo już na starcie będziemy wiedzieć, które źródła działają najlepiej, a które z nich należy poprawić.
Marketing biura nieruchomości – jak robić?
W sieci mamy mnóstwo miejsc gdzie możesz promować biuro nieruchomości. Prowadząc biuro w jednym mieście, warto skorzystać z lokalnych metod promocji. Na początek idealnie sprawdzi się pozycjonowanie lokalne strony internetowej i wizytówki google. Warto stopniowo zwiększać działania i dokładać kolejne, np. prowadzenie mediów społecznościowych i promowanie ich wśród mieszkańców danego miasta. Większa liczba miejsc, w których Twoje biuro nieruchomości będzie widoczne, oznacza większe zaufanie wśród odbiorców. Docelowo to od Ciebie i Twoich celów zależy, które z tych działań wybierzesz. Poniżej przedstawię propozycje warte uwagi.
Pozycjonowanie biur nieruchomości
Pierwszy z nich to zdecydowanie pozycjonowanie stron, wyższa pozycja strony biura nieruchomości na najbardziej pożądane frazy kluczowe generuje wysokiej jakości ruch.
W przypadku biur nieruchomości działających lokalnie możemy skorzystać z pozycjonowania lokalnego, które wymaga zdecydowanie mniejszego wkładu pracy i jego efekty przychodzą znacznie szybciej.
Blog o nieruchomościach i pokrewnych aspektach
Dodatkowym źródłem ruchu i uzupełnieniem pozycjonowania może być blog firmowy i artykuły powiązane z tą tematyką. Sprzedajesz mieszkania? Edukuj odbiorców na temat umów, aspektów prawnych czy kredytowania nieruchomości. To znacząco poprawi wizerunek, wzbudzi większe zaufanie do Twojej firmy i pozwoli na pozyskanie większej ilości umów na wyłączność.
Wizytówka Google – źródło lokalnych klientów dla agencji nieruchomości
Mówiąc o pozycjonowaniu nie możemy zapomnieć o wizytówce Google to ona zapewnia odpowiednie umiejscowienie na lokalnej mapie firmy takich jak biura i agencje nieruchomości. Ponadto wyniki wizytówek Google Moja Firma wyświetlają się wysoko – pomiędzy reklamą tekstową Google Ads, a tekstowymi wynikami organicznymi.
Kampanie reklamowe Google Ads dla biura nieruchomości
Drugim elementem są płatne kampanie Google Ads, zaczynając od reklam tekstowych, kończąc na reklamach graficznych czy wideo. To one pozwalają od samego początku zwiększyć ruch na stronie internetowej i przynieść dodatkowych klientów. Największą zaletą jest fakt, że nie musisz długo czekać na efekty. Tuż po uruchomieniu kampanie płatne będą Ci “przywoziły” nowych klientów.
Kampanie reklamowe Facebook Ads
Trzeci element to z pewnością system Facebook Ads, stanowi świetne uzupełnienie powyższych działań. Idealnie sprawdza się zarówno w budowaniu roli eksperta nieruchomości jak i generowaniu zapytań od klientów, chociażby przez wykorzystanie dedykowanej kampanii Lead Ads lub reklamie na wiadomości.
Biuro nieruchomości w mediach społecznościowych
To miejsce, w którym możesz stopniowo wzbudzać zaufanie i budować mocną pozycję na rynku. Świetnie sprawdzą się nagrania na żywo, wywiady z ekspertami czy relacje z oferowanych mieszkań lub domów.
Chcesz skorzystać z naszej pomocy? Wypełnij formularz szybkiej wyceny, a przygotujemy dedykowaną propozycję marketingową.