Reklama lokalna – skuteczne sposoby!

utworzone przez | 2021-06-14 | Marketing online

Reklama lokalna to sposób na pokazanie firmy w danej miejscowości. Zasady dotyczące lokalnej reklamy i tej kierowanej szerzej są identyczne. Różnice polegają na dobraniu odpowiednich formatów reklam. Jak stworzyć skuteczny marketing i od czego zacząć? O tym przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

Spis treści:
Marketing lokalny, czyli jaki?
Przykłady reklamy dla lokalnej firmy
Przykłady marketingu lokalnej firmy
Podsumowanie

Marketing lokalny, czyli jaki?

Marketing lokalny to wykorzystanie prostych i efektywnych metod, które pozwolą zbudować rozpoznawalność wśród lokalnej społeczności i pomogą w prosty sposób odnaleźć Twoją firmę.

Oczywiście, w bardziej niszowych i specjalistycznych branżach ta rozpoznawalność nie musi być wysoka. Strategia marketingowa powinna być proporcjonalna do rynku – nie warto wydawać pieniędzy na nieefektywne formaty, które nie docierają do naszej grupy potencjalnych klientów lub docierają zbyt daleko.

Lokalny marketing jest:

  • Dopasowany do odbiorców
  • Skuteczny
  • Tańszy we wdrożeniu

Przykłady reklamy dla lokalnej firmy

Mówiąc o reklamie, mówimy o jednym elemencie, składowej całego marketingu. Poniżej wyszczególniłem elementy marketingu dla lokalnej firmy.

Wizytówka Google Moja Firma – PODSTAWA. 

Wizytówki firmowe pokazują się wysoko w wynikach wyszukiwania oraz są tanie w pozycjonowaniu. Usługa pozycjonowania wizytówki może wynosić około 200-400zł i jest w stanie dostarczyć dziesiątki, a nawet setki telefonów do naszej firmy.

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej

Pozycjonowanie lokalne to świetna forma uzupełnienia pozycjonowania. Wysoka pozycja strony internetowej połączona z topową pozycją (1-3) pozwoli Ci sprowadzić większość ruchu z wyszukiwarek do Twojej firmy. 

Przykładem pozycjonowania lokalnego może być nasza zakładka pozycjonowanie stron częstochowa. Ta podstrona została przygotowana tylko i wyłącznie pod wyszukiwania lokalne z Częstochowy, chociaż pracujemy z klientami z całej Polski. To podejście zapewnia znacznie lepsze i łatwiejsze do osiągnięcia rezultaty. 

Do osiągnięcia pełnej ekspozycji w wyszukiwarkach potrzebujesz jeszcze…

Lokalnej reklamy w Google Ads

To reklama rozliczana na podstawie każdego kliknięcia. Jej największym atutem jest umiejscowienie i szybkość wdrożenia. Posiadając te 3 punkty, jesteśmy widoczni w trzech lub czterech umiejscowieniach na jedno zapytanie w wyszukiwarce. Warto przetestować rozszerzenia w postaci rozszerzenia lokalizacji i reklamy w mapach oraz rozszerzenia połączeń na frazy brandowe (nazwę naszej firmy).

Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych

To świetne miejsce do promocji biznesów, które posiadają bliższy kontakt z klientem, np. restauracje i wszelkiego rodzaju usługi po które ludzie wracają. Tutaj budujemy relacje do tego warto pokazać odrobinę firmy od zaplecza i wzbudzać emocje wśród odbiorców.

Ostatnimi czasy świetnie sprawdzają się grupy na facebooku. Możesz wykorzystać taką grupę do dzielenia się wiedzą i poradami dla swoich klientów. 

Korzyści prowadzenia mediów społecznościowych to również budowa mocnego brandu. Przy odpowiednim podejściu, wraz z czasem osoby mogą postrzegać Cię jako PROfesjonalistę.

Reklamy graficzne i wideo.

Tutaj mamy do wyboru kilka systemów:

  • Facebook Ads (grafika lub wideo)
  • Google Ads (display)
  • Google Ads (YouTube)

Wszystkie te formaty można potraktować jako “wyjście do ludzi” – to nie oni szukają Twojej firmy – Ty pokazujesz, że taka firma w ogóle istnieje.

Co jest celem?
W pierwszym kroku zwrócenie uwagi. Każdy człowiek jest bombardowany setkami, a nawet tysiącami komunikatów każdego dnia. Bez zwrócenia uwagi nie osiągniesz rezultatów.
Osoby możesz skierować na profil na facebooku, stronę internetową lub potraktować to jako działania brandowe i nie kierować ich dalej. Wybór należy do Ciebie.

Reklama lokalna na facebooku jest prosta w konfiguracji i pozwala ograniczyć zasięg do 1km wokół firmy. Nieźle, co? 

Partnerzy

Porozmawiaj z właścicielami innych lokalnych biznesów i ustalcie specjalną ofertę dla waszych klientów. W ten sposób Wasze firmy zyskają nowych odbiorców, a wy zarobicie więcej pieniędzy 🙂

Są jeszcze inne, duże firmy, które dostarczają klientów w zamian za opłatę. W niektórych branżach korzystanie z ich usług staje się koniecznością. Poniżej znajdziesz przykłady partnerów z podziałem na branże.

Dla gastronomii:

  • Pyszne
  • Uber Eats
  • Glovo (wcześniej Pizzaportal)

Dla branży beauty, fizjoterapeutów, trenerów i instytucji finansowych:

  • Booksy

Ogłoszenia, np. OLX

To kolejna z metod pokazania firmy i świadczonych przez nią usług w internecie. Jak każdą inną metodę – warto przetestować i sprawdzić czy jest skuteczna w tym konkretnym przypadku.

Banery, ulotki, wizytówki

Taniej i lepiej dotrzesz do klientów z pomocą internetu. Oczywiście wciąż warto korzystać z tradycyjnych formatów, jednak wyłącznie w pewnych sytuacjach, np. do wręczania ofert specjalnych, voucherów, zaproszeń i rabatów. 

Korzystanie z kampanii ulotkowej często nie będzie opłacalne, a odbiorców lepiej dobierzesz z pomocą reklamy na facebooku.

Przykłady marketingu lokalnej firmy

Marketing lokalnej firmy powinien składać się z połączenia różnych formatów reklamowych. Źródła klientów możemy sobie podzielić na 3 elementy
Marketing przychodzący (inbound) – miejsca, w których klienci już szukają produktu, usługi. Pozycjonowanie, Reklama w wyszukiwarce, reklama w mapach, ogłoszenia, prowadzenie mediów społecznościowych.

Marketing wychodzący (outbound) – wyjście do odbiorców, próba wzbudzenia potrzeby i zaufania.

Polecenia (inbound) – Efekt uboczny pozyskiwania klientów i posiadania dobrego produktu/usługi. Możesz wzmocnić ten efekt przez stworzenie systemu poleceń 🙂

Jeśli dopiero zaczynasz, warto zainwestować więcej w marketing i pozyskanie klienta, a korzyści czerpać z klientów powracających i poleceń. Dobrym przykładem jest pozycjonowanie. To bardzo skuteczna metoda pozyskiwania klientów, jednak na efekty trzeba poczekać trochę dłużej.

Podsumowanie

Reklama firmy lokalnej i cały marketing lokalny to nierozłączny element biznesu. Możesz samodzielnie przygotować strategię i realizować poszczególne działania. Pamiętaj, że to wymaga wiele pracy i czasu. Możesz też wybrać drugą opcję i powierzyć te zadania odpowiedniej firmie.

Chcesz skorzystać z profesjonalnej pomocy?
Kliknij przycisk i wypełnij formularz!

Dołącz do czytelników, którzy już otrzymują najlepsze marketingowe porady co dwa tygodnie.