Świetny start 🎉 współpracy z salonem stylizacji paznokci!

utworzone przez Magda Ziarko | Case study, Social media

Nowa owocna współpraca, a właściwie owocny start! Salon manicure w Szczecinie, to rozwijający się biznes z trzema stylistkami paznokci, obsługującymi zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Klienci prowadzący salon zdecydowali się na obsługę Facebooka, Instagrama i TikToka z kampaniami wspomagającymi Meta Ads.

Start współpracy

Faza początkowa naszej współpracy skupiła się na przeprowadzeniu rebrandingu, czyli odświeżeniu wizerunku salonu. Klient posiadał nową nazwę salonu, kolory marki i nowe logo. Zależało mu na rozpoczęciu roku z nowym wizerunkiem. Działania rozpoczęliśmy od zapoznania się z nowym wizerunkiem marki, przygotowaniem strategii reklamowej, harmonogramu na pierwszy miesiąc działań oraz stworzeniu nowej szaty graficznej, spójnej z nowym wizerunkiem. Warto zaznaczyć, że Klienci już na starcie zaznaczyli, że byli otwarci na nagrywanie filmów na potrzeby Social Media, co zdecydowanie nas ucieszyło, ponieważ wiedzieliśmy, że będzie na czym pracować, dlatego już od początku harmonogram obejmował m.in. rolki 🎥

Cele Klienta

🎯 Dotarcie do szerokiej grupy odbiorców i poinformowanie o rebrandingu salonu.
Mieliśmy zakomunikować aktywnym Klientom marki jej nowy wizerunek i zmianę nazwy.
🎯 Zwiększenie zaangażowania klientów marki .
🎯 Zwiększenie liczby umawianych wizyt w salonie.

Strategia

Razem z klientem stworzyliśmy nowy, atrakcyjny styl graficzny – cel był taki aby było estetycznie, stylowo i prosto.

Strategia obejmowała miesięczne planowanie różnorodnych treści na Instagramie i Facebooku, obejmujące m.in. ciekawe metamorfozy paznokci, inspiracje, humorystyczne filmy i edukacyjne materiały, odpowiadające na pytania klientów.

Dodatkowo, nasza strategia obejmuje działania na platformie TikTok, gdzie skupiamy się na wynikach organicznych. Klientka dostarcza nam materiały wideo na podstawie zaplanowanego harmonogramu. Następnie poddajemy materiały montażowi oraz publikacji wraz z dobraniem odpowiedniej muzyki 🎵

Niektóre z materiałów są dodawane także w formie rolek na instagramie.

W stories znalazło się miejsce również na ankiety i quizy, które dodatkowo aktywizują społeczność.

Od początku współpracy rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii Meta Ads z zainicjowaniem większego budżetu, by przekazać informację o rebrandingu jak największej liczbie odbiorców.

Strategia obejmowała 4 kampanie tj.

  • wyświetlenia wideo – wyświetlenie reels dla większej liczby odbiorców
  • aktywność na FB oraz IG – zwiększenie aktywności pod postami na obu platformach
  • zasięg (remarketing) – dotarcie z informacją o rebrandingu do osób, które miały wcześniej kontakt z marką

Rezultaty już po pierwszym 1,5 miesiąca współpracy

Instagram:
  • Wzrost zasięgu o 789,2%
  • Liczba wizyt na stronie wzrosła o 77,7%
  • Zaangażowanie konta wzrosło o 343%
  • Liczba obserwatorów wzrosła o 3,3%
  • Łączna liczba polubień postów od początku współpracy wyniosła 1112
Facebook:
  • Wzrost zasięgu o 392,5%
  • Wzrost odwiedzin strony o 104,6%
  • Łączna liczba polubień na stronie od początku współpracy wyniosła 576
TikTok:
  • Zyskaliśmy 93 341 wyświetleń, wyłącznie dzięki organicznym działaniom.

Podsumowanie

Zestawienie umiejętności stylistek, precyzyjnej strategii oraz odważnych działań w mediach społecznościowych zaowocowało znakomitymi efektami. Rebranding nie tylko przyciągnął nowych odbiorców, lecz również skutecznie ich zaangażował. Wzrost widoczności online, zasięgu społecznościowego i liczby odwiedzin na stronie internetowej są wyraźnym dowodem na pozytywną reakcję społeczności.

Nie możemy się doczekać kolejnych miesięcy współpracy 🎉

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.