Milion w 3 miesiące z reklam na Facebooku? Tak, nam się to udało!

utworzone przez Sławomir Jeziak | Case study, Social media

Kiedy rozpoczynaliśmy przygodę ze sklepem, który w swojej ofercie posiada perfumy od razu wiedzieliśmy, że będzie to bardzo ciekawe doświadczenie, lecz zacznijmy od początku…

Każdy kto prowadzi swój sklep internetowy nastawia się na sprzedaż. Mimo atrakcyjnych produktów w ofercie, reklamy na Facebooku potrzebują czasu, aby dotrzeć do potencjalnych nabywców i odpowiednio zoptymalizować się pod ich wymagania. Nie inaczej było w tym przypadku.

Wyzwania, z którymi się mierzyliśmy:

  • Zmiana nazwy sklepu, startujemy od zera.
  • Duża konkurencja na rynku: duże drogerie, sklepy z perfumami.
  • Brak bazy klientów = brak możliwości remarketingowych na starcie.

Cele

  • Opracowanie strategii działań reklamowych opartych na konwersjach, która zwiększy sprzedaż w sklepie internetowym.
  • Zbudowanie rozpoznawalnej marki w social media od zera.

Nasze działania

Poznajmy się, czyli budujemy społeczność klientów i bazę do remarketingu.

W tym celu wykorzystaliśmy klasyczne działania kampanii Meta Ads na polubienia oraz ruch do profilu na Instagramie. Dzięki zachęcającym kreacjom dość szybko uzyskaliśmy grupę, która chętnie reagowała na treści pojawiające się na profilach i wpływała na pozytywny odbiór sklepu.

Przykładowe wyniki postów pod względem aktywności:

Czas na reklamę

Ze względu na brak bazy remarketingowej, nasze działania reklamowe musieliśmy rozpocząć od kampanii sprzedażowych na dodania do koszyka oraz przejścia do witryny.

Dość szybko udało nam się osiągać zadowalające ilości wejść na stronę perfumerii oraz liczbę dodań do koszyka, co w efekcie przełożyło się na generowanie sprzedaży.

Przykładowo we wrześniu 2023 roku dodań do koszyka ze wszystkich kampanii było ponad 7000

Dlaczego pokazujemy wrzesień?

Uzyskaliśmy dobry, bo niski koszt za dodania do koszyka łącznie ze wszystkich kampanii.

Remarketing kluczem do zysku

Po kilku miesiącach naszych działań wprowadziliśmy kampanie remarketingowe nastawione i optymalizowane wyłącznie pod sprzedaż. Baza zebranych klientów, która już dość dobrze kojarzyła sklep nie zawiodła i była to najbardziej efektywna kampania ze wszystkich, w której zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) wynosił średnio 22,5.

Kontrolowane “eksperymenty“ z grupami odbiorców

Dlaczego nazywamy to eksperymentami? To proste, Facebook tak, jak my nie lubi nudy i chce, aby każdy korzystał z wielu jego możliwości. Dlatego z czasem kampanie, które osiągają wysokie wyniki, będą maleć, aby inne zaczęły iść w górę.

Look a like – czyli kilka słów o perełce, która pojawiła się nagle i zmieniła zasady gry

W reklamach na Facebooku, „lookalike” to rodzaj odbiorców, których Facebook próbuje znaleźć i dopasować na podstawie podobieństw z już istniejącymi odbiorcami np. osobami, które dodały produkty do koszyka lub dokonały zakupu.

Dzięki dużej grupie osób, które dokonywały zakupów w witrynie, dobranie odpowiedniej grupy look a like nie stanowiło żadnego problemu. Wykorzystanie jej w konwersji na zakup przyniosło nawet 4x większą sprzedaż niż przy zwykłej kampanii sprzedażowej.

Zobaczcie sami:

Wniosek: warto eksperymentować i przeznaczać część budżetu na testy różnych opcji reklamowych, może to przynieść znacznie lepsze rezultaty.

Wyniki

Zwiększanie budżetów i droga po milion, czyli sukces!

Kiedy wyniki z reklam zaczynają się stabilizować, osiągamy zadowalający ROAS, a częstotliwość wyświetlania reklam wynosi mniej niż 3 warto podnieść budżet, aby iść za ciosem, bo marnujemy potencjał na jeszcze większe zyski.

No dobra, ale gdzie ten milion…

Chcielibyśmy Wam pokazać za cały okres współpracy, który trwał ponad rok, ale jak wszyscy wiemy pieniądze lubią ciszę, więc tutaj macie efekty naprawdę niezłych trzech miesięcy, które dały nam łączną sumę zwrotu z reklam w wysokości 1 007 983 zł 🙂

Podsumowanie

Ten case przedstawia niesamowity sukces kampanii reklamowej na Meta Ads, która przyniosła firmie milionowy zysk w zaledwie trzy miesiące.

Poprawna identyfikacja grup docelowych, kreatywne podejście do treści reklamowych i systematyczna analiza danych są kluczowymi elementami sukcesu w tego typu kampaniach.

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.