Czym jest facebook lead ads i czy naprawdę warto korzystać z tej formy reklamy?

utworzone przez | 2021-10-21 | Social media

Facebook Ads to bez wątpienia jeden z najlepszych systemów reklamowych. Nadaje się zarówno dla sklepów internetowych jak i biznesów usługowych. Czy facebook lead ads jest skuteczny? Z jakimi kosztami wiąże się prowadzenie tego typu kampanii? Jak działa i o czym musisz pamiętać tworząc reklamę lead ads? O tym przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

Facebook Lead Ads – co to jest?

Lead Ads jak sama nazwa wskazuje, jest formą reklamy nastawioną na pozyskiwanie kontaktów – taką też nazwę nosi w polskojęzycznej wersji menadżera reklam. Lead Ads umożliwia pozostawienie kontaktu za pomocą kilku kliknięć, bez konieczności ręcznego wpisywania danych. To format pozwalający uzyskać wybrane dane osób, które wejdą w interakcję z reklamą. 

Jakie dane możemy pozyskać?

Możliwości jest wiele i z pewnością niczego Ci nie zabraknie. 

Oto przykładowe dane, które może uzyskać:

  • Imię i nazwisko
  • Numer telefonu
  • Adres email
  • Miejsce zamieszkania
  • Data urodzin
  • Stanowisko zawodowe
  • Nazwa firmy
  • Firmowy numer telefonu, email

Jak działa FB Lead Ads?

Przedstawię ten schemat krok po kroku, to kluczowe, aby zrozumieć przez jaką ścieżkę będzie przechodził odbiorca. Polecam dokładnie się z nim zapoznać, przyda się podczas Tworzenia reklamy oraz formularza kontaktowego.

  1. Odbiorca widzi reklamę
  2. Klika w reklamę
  3. Otwiera się okienko z Twoim tekstem powitalnym
  4. Klika dalej
  5. Przechodzi do okna z automatycznie pobranymi danymi kontaktowymi
  6. Klika dalej
  7. *Opcjonalnie – Potwierdza poprawność danych
  8. Widzi ekran podziękowania z dodatkowym przyciskiem – wezwaniem do działania, np. wyświetl witrynę, pobierz, zadzwoń do firmy
  9. Wychodzi lub klika powyższy przycisk
  10. W tym samym czasie dostajesz dane kontaktowe tej osoby

Dołącz do czytelników, którzy już otrzymują najlepsze marketingowe porady.


Gdzie znajdę pozyskane kontakty?

Wystarczy wejść na fanpage firmy, z którego kierował_ś reklamy, po czym przejść do zakładki centrum kontaktów. Znajdziesz tam listę wszystkich pozyskanych kontaktów wraz z wybranymi danymi i możliwością ustawiania, na jakim etapie znajduje się kontakt.

Dla kogo jest przeznaczona?

Reklama lead ads znajdzie zastosowanie w każdej branży, w której potrzebujesz uzyskać dowolne kontakty sprzedażowe czy subskrybentów newslettera. Mogą z niej skorzystać wszystkie typy biznesów, zarówno lokalne firmy usługowe, oprogramowania saas, firmy b2b, małe i duże e-commerce. Ogranicza Cię jedynie kreatywność.

Jak stworzyć kampanię facebook lead ads?

Dla osób, które miały do czynienia z menadżerem reklam nie powinny stanowić problemu, to ten sam schemat z dodatkową opcją w postaci przygotowania formularza do zbierania danych.

  1. W pierwszej kolejności skieruj się do menedżera firmy na facebooku – czytaj więcej business facebook manager.
  2. W menedżerze reklam wybierz +Utwórz nową kampanię
  3. Wybierz cel Pozyskiwanie kontaktów
  4. W zestawie reklam zaznacz Formularze błyskawiczne 
  5. Uzupełnij pozostałe elementy zestawu reklam
  6. Przejdź do Reklamy
  7. Zjedź niżej i wybierz Utwórz formularz
  8. W wyświetlonym okienku skieruj się do zakładki Ustawienia, wybierz język i opcje udostępniania 
  9. Wróć do zakładki Zawartość
  10. Przejdź przez wszystkie punkty i uzupełnij je
  11. Kliknij Opublikuj formularz
  12. Wybierz odpowiedni formularz, sprawdź czy cała reklama została odpowiednio uzupełniona i Opublikuj reklamę

O czym pamiętać tworząc reklamę lead ads?

Poza standardowymi zasadami tworzenia każdej reklamy. Poinformuj jaki jest cel pozyskania kontaktu, a na każdym etapie informuj co się dalej wydarzy i dlaczego. W ten sposób zminimalizujesz wysyłanie przypadkowych formularzy i oszczędzisz czas na nic nie znaczących rozmowach. Odbiorca zostawia swoje dane osobowe, powienien czuć się bezpiecznie.

Kolejnym ważnym elementem są optymalizatory konwersji, o których warto pamiętać – to one wspierają prawidłowe funkcjonowanie reklam. Dla każdej kampanii facebook wymaga 50 konwersji w ciągu 7 dni – osiągnięcie tego pułapu powinno obniżyć koszty pozyskania kontaktu. 

Jak stworzyć kreację reklamową lead ads?

Tekst reklamowy i odpowiednia konfiguracja reklamy to jedne z niezwykle ważnych elementów udanej kampanii. Jednak nie możemy tutaj zapominać o grafice reklamowej. Na nic zdadzą się nasze starania, jeśli kreacja nie zwróci na siebie uwagi.

Kreacja reklamowa Lead Ads ma za zadanie:

  • przyciągnąć wzrok,
  • skusić do przeczytania tekstu nad którym przecież tak długo pracowaliśmy, 

i oczywiście…

  • zachęcić do pozostawiania kontaktu!

Niedoświadczeni często sięgają po zwykłe zdjęcie ze stocka, bardzo często w złym wymiarze, który ucina najlepsze elementy zdjęcia. W ten sposób, nie zachęcimy nikogo do pozostawiania kontaktu, a prędzej… zniechęcimy.

Na grafice zawrzyj również tekst, ale nie przesadzaj! Call to Action na grafice jest ważne, ale nie ładuj od razu całej litanii tekstu, bo nikt tego nie przeczyta i pominie Twoją reklamę tak jak w przypadku zwykłego stockowego zdjęcia.

Tekst zamieszczany na grafice powinien być czytelny i zwracający uwagę na siebie. Mile widziane są na grafice postacie, a nawet zwierzęta, jeśli tylko uda Ci się je przemycić do swojej grafiki w ciekawy sposób.

Czy warto prowadzić kampanię lead ads na facebooku?

Z naszego doświadczenia jest to jeden z ciekawszych formatów reklamowych. Nie wymaga tworzenia dedykowanej strony lądowania oraz konfiguracji zaawansowanej analityki. Potrzebujesz różnego typu kontaktów? Tworzysz kampanie i gotowe.  Ponadto, koszt za kontakt potrafi pozytywnie zaskoczyć i może być niedrogą opcją do zbudowania solidnej bazy kontrahentów.

Polecam przetestować ten format każdemu kto prowadzi lub zamierza prowadzić działania z obszaru lead generation. Może być świetną bazą lub uzupełnieniem pozostałych działań.

Ile kosztuje pozyskanie kontaktu?

Tak jak w przypadku każdej reklamy, koszty są bardzo zróżnicowane i w dużej mierze zależą od jakości samej reklamy, grupy docelowej, oferty czy zbudowanego wcześniej zaufania. Są branże, w których kontakt będzie wynosił kilka złotych, ale nie brakuje takich, w których 50 czy 150 nie powinno stanowić problemu. 

wyniki facebook lead ads
wyniki klienta z branży suplementów

Przykładowe wyniki klienta z branży fitness:

facebook lead ads koszt
wyniki klienta z branży fitness

Jaki budżet na lead ads?

Wraz z pomysłem na kampanię Lead Ads rodzi się również pytanie – jaki budżet powinniśmy przeznaczyć? 

I odpowiem, czymś czego pewnie nie chcesz usłyszeć – To zależy. Zależy to przede wszystkim od branży dla jakiej pozyskujesz kontakty, od ilości kontaktów, które chcesz pozyskać i od tego ile możesz na to przeznaczyć. Musisz jednak liczyć się z tym, że w przypadku niektórych branży przy niskim budżecie wyniki będą marne.

Dołącz do czytelników, którzy już otrzymują najlepsze marketingowe porady.

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.