Jak założyć fanpage na Facebooku?

utworzone przez Agata Błaszczak | 2021-10-19 | Social media

Prowadzenie fanpage jest dzisiaj niemalże nieodłącznym elementem prowadzenia firmy i jej wizytówką. Z jego pomocą możemy docierać do Klientów obecnych jak i tych potencjalnych. Fanpage nie należy mylić kontem prywatnym na Facebooku!

Fanpage a profil prywatny

Prywatne konto na Facebooku jest wizytówką pojedynczej persony. Jak sama nazwa wskazuje – służy do celów prywatnych.  Z kolei fanpage to inaczej profil firmowy, który jest własnością firmy. Z pomocą fanpage możemy komunikować się z Klientami, przedstawiać swoje produkty lub usługi, a także reklamować swoją firmę. Profil firmowy na Facebooku to ważne medium dla firm, które chcą się rozwijać, otwierać na szersze grono osób i zwiększać swoją sprzedaż.

Po co zakładać fanpage?

Stworzenie fanpage to ważny element e-marketingu. Jest to jeden z kanałów mediów społecznościowych dzięki któremu możemy wpłynąć pozytywnie na relacje z Klientami oraz skutecznie podnieść zainteresowanie produktami lub usługami. 

Co jest potrzebne do zrobienia fanpage?

Do stworzenia fanpage potrzebujesz prywatnego konta na facebooku. Istotne jest by konto prywatne było założone na prawdzie dane! To znaczy – podaj prawdziwe imię oraz nazwisko. W przypadku potrzeby weryfikacji w przyszłości unikniesz w ten sposób zbędnych problemów, które pojawiją się przy nieprawdziwych kontach.

Jak założyć fanpage na fb – krok po kroku

Założenie strony firmowej jest zupełnie bezpłatne. Koszty poniesiesz dopiero wtedy, gdy zechcesz reklamować swoją firmę, ale spokojnie – nic nie stanie się bez Twojej wiedzy.

Krok 1

Rozpocznij od przejścia na portal facebook.com/ i zaloguj się na swój prywatny profil. 


Krok 2
Po zalogowaniu się do swojego konta przejdź na stronę facebook.com/pages/create.

Krok 3

Teraz wypełnij wszystkie dostępne pola.
a) W miejscu “Nazwa strony”(po lewej stronie) wpisz nazwę, która ma się wyświetlać innym użytkownikom.
b) Następnie wybierz kategorię, która najbardziej utożsamia się z Twoją działalnością np. restauracja, bank, nieruchomości, gabinet kosmetyczny. Możesz wybrać max. 3 kategorie.
c) W tym miejscu możesz dodać krótki opis (tylko do 225 znaków). Postaraj się, aby opis był treściwy i zachęcający. Możesz wkleić do niego emotikony dla urozmaicenia 👌

Krok 4 

Kliknij niebieski przycisk “Utwórz stronę”.

Krok 5
Po kliknięciu zobaczysz kolejne okienka do uzupełnienia.
a) Dodaj teraz swoje zdjęcie profilowe. najlepiej, aby było to logo twojej firmy w dobrej rozdzielczości i odpowiednim wymiarze lub obraz kojarzony z Twoją firmą.
Wymiary zdjęcia profilowego znajdziesz w tym artykule.  Zdjęcie profilowe da się zmienić również już po założeniu Fanpage.

b) Kolejnym krokiem jest ustawienie cover photo, czyli zdjęcia w tle profilu. Zdjęcie w tle na Facebooku powinno być estetyczne i nawiązywać do tematyki Firmy. Możesz zamieścić na nim np. numer telefonu, zdjęcia produktów, tematyczną kreację graficzną. Wymiary zdjęcia w tle na fb znajdziesz również w tym artykule.


Krok 6

Kliknij niebieski przycisk “Zapisz”.
Gotowe Twój firmowy profil na Facebooku został założony! Teraz możesz rozpocząć jego konfigurację!

Jak ustawić fanpage?

1. Jeśli w trakcie zakładania fanpage nie dodałaś/eś zdjęcia i tła profilowego lub chciał(a)byś je poprawić lub zmienić możesz to zrobić teraz lub w dowolnym momencie. Możesz również zmienić teraz swoją nazwę użytkownika.


Jaką nazwę użytkownika ustawić? 

Ważne, aby nazwa nie zawierała polskich znaków, czyli np. @kacikurodykrakow, jeśli nazwa będzie zajęta możesz spróbować użyć kropki np. @kacikurody.krakow

2. Konfigurując swój fanpage możesz również ustawić swój Call to Action, czyli wezwanie do działania. Do wyboru masz dużo opcji, jednak rozwiązanie musisz dobrać pod to na czym najbardziej Ci zależy, czyli np. na tym by Klient zadzwonił do Ciebie w prosty sposób, wysłał do Ciebie wiadomość, przeszedł do Twojego sklepu, czy złożył zamówienie. 

3. Po stworzeniu fanpage na fb możesz również edytować swoje karty.

Klikając w edycję kart możesz zmienić szablon fanpage np. na szablon gastronomii (wtedy masz do dyspozycji zakładkę menu). Dopasuj szablon do swojej branży i edytuj karty.

4. Gdzie edytować informacje o firmie na Facebooku?

W informacjach o twojej firmie możesz zmienić takie dane jak: godziny pracy, lokalizację, adres witryny internetowej, numer telefonu, adres e-mail, opis, informacje i metryczkę.
Im więcej informacji wypełnisz tym lepiej będzie poinformowany Twój potencjalny Klient.  

Jak założyć fanpage na telefonie?

Krok 1 

Otwórz aplikację “Facebook” na telefonie. 

Krok 2

Będąc na stronie głównej kliknij ikonę chorągiewki. Wygląda ona tak jak na poniższym zdjęciu. 

Krok 3

Następnie kliknij przycisk “Utwórz” znajdujący się w lewym górnym rogu.

Krok 4

Teraz możesz utworzyć swoją stronę na facebooku klikając niebieski przycisk “Rozpocznij”.

Krok 5

1. Wybierz kategorię, która najlepiej utożsamia się z Twoją firmą.
2. Nazwij swoją stronę. 
3. Opcjonalnie podaj adres swojej firmy.
4. Dodaj zdjęcie profilowe.
5. Kliknij “Gotowe”/

Gotowe Twój fanpage został założony! By skonfigurować fanpage, postępuj zgodnie z krokami, które opisałam wcześniej 🙂

Jak zmienić role na stronie?

Zakładając swojego fanpage nie musisz opiekować się nim sam/a!
Możesz przyznać takie role jak: administrator, moderator, redaktor, reklamodawca, analityk i niestandardową rolę.

By to zrobić wejdź na swój fanpage. Po lewej stronie znajduje się panel zarządzania stroną. Kliknij znajdujące się na samym dole panelu “Ustawienia”. Następnie mniej-więcej w połowie panelu “ustawiania strony” – wybierz “Role na stronie”

W tym miejscu możesz przyznać dostęp dowolnym osobom lub odebrać im możliwość zarządzania Twoją stroną.
Pamiętaj jednak o tym, że każda przyznana rola ma inne możliwości. Jeśli przyznasz drugiej osobie administratora będzie miała ona te same uprawnienia co Ty, czyli będzie mogła np. usunąć Cię ze swojego fanpage. W przypadku założenia przez Ciebie Business Menadżera i przypisaniu jemu Twojej strony firmowej to on staje się jej właścicielem. 

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.