Google Ads lub inaczej AdWords to jeden z najpopularniejszych systemów reklamowych, wykorzystywany przez firmy z niemalże każdego sektora. Działa w modelu PPC (pay per click) co oznacza płatność za każde kliknięcie. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie dość dokładnie oszacować potrzebny budżet na działania reklamowe czy nawet potencjalny zwrot z wydatków.
System reklamowy google ads pozwala wyświetlać komunikaty reklamowe w takich miejscach jak wyszukiwarka google, youtube, gmail czy banery na stronach partnerów.
Rodzaje reklam Google
- Reklama w sieci wyszukiwania – reklama tekstowa
- Reklama w sieci reklamowej – reklama banerowa
- Reklama YouTube – reklama wideo
- Reklama produktowa
Google AdWords co to jest?
AdWords to nazwa poprzedniej wersji systemu reklamowego od Google, która została oficjalnie zmieniona dnia 24 lipca 2018. Od tej pory nosi nazwę Google Ads.
Skąd się wzięła nazwa AdWords?
Nazwa Ad Words powstała wskutek połączenia angielskich słów Ad – reklama i Word – słowo. Początkowo reklamy były dostępne jedynie w formie reklam tekstowych co było prawdopodbną przyczyną powstania tej wręcz kultowej nazwy
Dlaczego nazwa AdWords jest kultowa?
To proste. Pomimo upływu trzech lat od jej zmiany, nazwa wciąż jest często używana, co dokładnie pokazują statystyki wyszukiwań w planerze słów kluczowych.
Zalety Google Ads / AdWords
To przede wszystkim dowolność w ustalaniu budżetu.
Dodając do tego mnogość kanałów, którymi możemy dotrzeć do potencjalnych klientów, zyskujemy naprawdę mocne narzędzie do pozyskiwania ruchu na swoją stronę internetową.
Wady Google Ads / AdWords
Budżet… jest jednocześnie wadą i zaletą. Pomimo możliwości rozliczania za kliknięcie, w niektórych branżach ta stawka może wynieść nawet kilkadziesiąt złotych. Natomiast przy prawidłowo przygotowanej stronie internetowej, zdecydowanie może się opłacać.
Podsumowanie
Pomimo wiekowości systemu reklamowego Google wciąż warto z niego korzystać, a jego możliwości stale rosną. Kampanie Google Ads w doświadczonych rękach potrafią znacząco podnieść przychody firmy.