Rozwinięcie profilu na TikToku w branży motoryzacyjnej

utworzone przez Joanna Treścińska | Case study, Social media

Nasz klient specjalizuje się w produkcji preparatów do regeneracji i ochrony silników oraz innych mechanizmów, które są zużywane w procesie tarcia. Na polskim rynku działa od ponad 25 lat.

Celem naszych działań było rozruszanie istniejących już profili na Facebooku i Instagramie, ale także zbudowanie od samego początku profilu na TikToku.

Postawione cele

  • stworzenie profilu na TikToku
  • przygotowanie strategii oraz planu działania
  • wsparcie rozwoju konta na TikToku za pomocą reklamy płatnej
  • rozwój istniejących profili na Facebooku i Instagramie
  • zwiększenie atrakcyjności publikowanych treści
  • prowadzenie kampanii reklamowej w obszarze Facebooka i Instagrama

Analiza

Na początku naszej współpracy postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się branży, zapoznać się z konkurencją oraz przeanalizować działania, które były do tej pory podejmowane.

Wiedzieliśmy, że:

  • klient posiada profile na Facebooku i Instagramie, jednak nie były one prowadzone systematycznie, czy w sposób, który zainteresowałby odbiorców
  • klient nigdy nie działał na TikTok
  • produkty są popularne, a sklep internetowy prężnie działa
  • istnieje jednak produkt o bardzo zbliżonej nazwie, dlatego naszym celem było podkreślenie, że to produkt naszego klienta jest oryginalny

Strategia

Zaczynając z pustą kartą – a raczej z pustym profilem na TikToku – mieliśmy spore pole do popisu. Po ustaleniach z klientem podjęliśmy decyzję, że na start spróbujemy z 4 wideo w miesiącu. Wiedzieliśmy, że grupą docelową są mężczyźni zainteresowani motoryzacją, stąd też w przygotowywanych filmach postawiliśmy na ciemną kolorystykę, z charakterystycznym, pomarańczowym akcentem. Po ustaleniu wszystkich szczegółów, przygotowaniu profilu oraz konfiguracji konta reklamowego, przyszła pora na działanie.

Działanie

Wpisy, które pojawiały się na samym początku, w głównej mierze przedstawiały markę:

  • 25 lat na rynku, wiele lat dystrybucji
  • przedstawienie zalet, które płyną z używania produktu

Stawialiśmy nie tylko na video sprzedażowe, ale także edukacyjne: kiedy warto stosować produkt, w jaki sposób go aplikować, a także dlaczego profilaktyka jest tak ważna. W ten sposób nieustannie tworzymy zaangażowaną społeczność, która chętnie dzieli się swoimi opiniami pod publikowanymi postami.

Efekty

Nasze prace nad budowaniem profilu rozpoczęły się wraz z początkiem października, a pierwsze efekty były widoczne już od samego początku. Skąd wynikał sukces przeprowadzonych działań? To między innymi: precyzyjnie dobrana grupa docelowa oraz kreacja graficzna w przypadku kampanii reklamowej, a także regularnie publikowany i przede wszystkim przyciągający wzrok content.

Ciekawostką na pewno może być fakt, że nie otrzymujemy od klienta (na razie!) materiałów wideo. Content, który tworzymy, opiera się na materiałach dostępnych na stronie internetowej klienta oraz na filmach stockowych. Jak widać, czasem nie potrzeba dużego nakładu ze strony klienta, aby przyciągnąć odbiorców.

Działania organiczne na TikToku są dodatkowo wspierane kampaniami płatnymi. Średni koszt na kampanię z celem pozyskania obserwatorów to około 600 zł miesięcznie, co przekłada się na około 340-380 obserwujących w każdym miesiącu.

Grudzień 2023

  • Koszt 590 zł
  • Nowi obserwatorzy 341

Styczeń 2023

  • Koszt 600 zł
  • Nowi obserwatorzy 358

Luty 2023

  • Koszt 600 zł
  • Nowi obserwatorzy 384

Całkowita liczba obserwujących uzyskana w 4 miesiące

1807↑

Tik Tok to nie wszystko!

W ramach naszej pracy wspieramy klienta również w rozwoju profili na Facebooku oraz Instagramie. Na obu tych profilach tworzymy różnorodny content, utrzymując 8 wpisów na każdej platformie. Nasze działania dodatkowo są wspierane przez kampanie Facebook i Instagram Ads, a ich celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki wśród odbiorców. Jakimi efektami tutaj możemy się pochwalić?

  • ponad 10 tysięcy obserwujących na Facebooku
  • ponad 600 obserwujących na Instagramie
  • najpopularniejsza rolka ma 36,3 tys. wyświetleń – i stale rośnie!

Dodatkowym efektem ubocznym jest sprzedaż, którą odnotowujemy przy kampaniach remarketingowych oraz na aktywność. To tylko utrzymuje nas w przekonaniu, że obraliśmy dobry kierunek, a przygotowana strategia sprawdza się w 100%.

Oprócz tego prowadzimy dla Klienta kampanie Google Ads oraz pozycjonujemy stronę, lecz tą historię poznacie w kolejnym Case Study!

Staż współpracy

Dbamy o kompleksowy marketing internetowy Klienta od października 2023 roku 🙂

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.