Nasz klient specjalizuje się w produkcji preparatów do regeneracji i ochrony silników oraz innych mechanizmów, które są zużywane w procesie tarcia. Na polskim rynku działa od ponad 25 lat.
Celem naszych działań było rozruszanie istniejących już profili na Facebooku i Instagramie, ale także zbudowanie od samego początku profilu na TikToku.
Postawione cele
- stworzenie profilu na TikToku
- przygotowanie strategii oraz planu działania
- wsparcie rozwoju konta na TikToku za pomocą reklamy płatnej
- rozwój istniejących profili na Facebooku i Instagramie
- zwiększenie atrakcyjności publikowanych treści
- prowadzenie kampanii reklamowej w obszarze Facebooka i Instagrama
Analiza
Na początku naszej współpracy postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się branży, zapoznać się z konkurencją oraz przeanalizować działania, które były do tej pory podejmowane.
Wiedzieliśmy, że:
- klient posiada profile na Facebooku i Instagramie, jednak nie były one prowadzone systematycznie, czy w sposób, który zainteresowałby odbiorców
- klient nigdy nie działał na TikTok
- produkty są popularne, a sklep internetowy prężnie działa
- istnieje jednak produkt o bardzo zbliżonej nazwie, dlatego naszym celem było podkreślenie, że to produkt naszego klienta jest oryginalny
Strategia
Zaczynając z pustą kartą – a raczej z pustym profilem na TikToku – mieliśmy spore pole do popisu. Po ustaleniach z klientem podjęliśmy decyzję, że na start spróbujemy z 4 wideo w miesiącu. Wiedzieliśmy, że grupą docelową są mężczyźni zainteresowani motoryzacją, stąd też w przygotowywanych filmach postawiliśmy na ciemną kolorystykę, z charakterystycznym, pomarańczowym akcentem. Po ustaleniu wszystkich szczegółów, przygotowaniu profilu oraz konfiguracji konta reklamowego, przyszła pora na działanie.
Działanie
Wpisy, które pojawiały się na samym początku, w głównej mierze przedstawiały markę:
- 25 lat na rynku, wiele lat dystrybucji
- przedstawienie zalet, które płyną z używania produktu
Stawialiśmy nie tylko na video sprzedażowe, ale także edukacyjne: kiedy warto stosować produkt, w jaki sposób go aplikować, a także dlaczego profilaktyka jest tak ważna. W ten sposób nieustannie tworzymy zaangażowaną społeczność, która chętnie dzieli się swoimi opiniami pod publikowanymi postami.
Efekty
Nasze prace nad budowaniem profilu rozpoczęły się wraz z początkiem października, a pierwsze efekty były widoczne już od samego początku. Skąd wynikał sukces przeprowadzonych działań? To między innymi: precyzyjnie dobrana grupa docelowa oraz kreacja graficzna w przypadku kampanii reklamowej, a także regularnie publikowany i przede wszystkim przyciągający wzrok content.
Działania organiczne na TikToku są dodatkowo wspierane kampaniami płatnymi. Średni koszt na kampanię z celem pozyskania obserwatorów to około 600 zł miesięcznie, co przekłada się na około 340-380 obserwujących w każdym miesiącu.
Grudzień 2023
- Koszt 590 zł
- Nowi obserwatorzy 341
Styczeń 2023
- Koszt 600 zł
- Nowi obserwatorzy 358
Luty 2023
- Koszt 600 zł
- Nowi obserwatorzy 384
Całkowita liczba obserwujących uzyskana w 4 miesiące
1807↑
Tik Tok to nie wszystko!
W ramach naszej pracy wspieramy klienta również w rozwoju profili na Facebooku oraz Instagramie. Na obu tych profilach tworzymy różnorodny content, utrzymując 8 wpisów na każdej platformie. Nasze działania dodatkowo są wspierane przez kampanie Facebook i Instagram Ads, a ich celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki wśród odbiorców. Jakimi efektami tutaj możemy się pochwalić?
- ponad 10 tysięcy obserwujących na Facebooku
- ponad 600 obserwujących na Instagramie
- najpopularniejsza rolka ma 36,3 tys. wyświetleń – i stale rośnie!
Dodatkowym efektem ubocznym jest sprzedaż, którą odnotowujemy przy kampaniach remarketingowych oraz na aktywność. To tylko utrzymuje nas w przekonaniu, że obraliśmy dobry kierunek, a przygotowana strategia sprawdza się w 100%.
Oprócz tego prowadzimy dla Klienta kampanie Google Ads oraz pozycjonujemy stronę, lecz tą historię poznacie w kolejnym Case Study!
Staż współpracy
Dbamy o kompleksowy marketing internetowy Klienta od października 2023 roku 🙂