Kim jest Social Media Ninja?

utworzone przez Dais | 2022-04-16 | Social media

Media społecznościowe są częścią naszego życia i odpowiadają na wiele potrzeb. Skąd biorą się treści w nich publikowane? W przypadku wielu marek profesjonalnych stoi za nami Social Media Ninja. Kto to taki?

Social Media Ninja – kto to?

Najprościej mówiąc, Social Media Ninja to specjalista od mediów społecznościowych. To osoba, która dba o biznesowy rozwój marek poprzez obsługę ich profili w social media oraz odpowiednio dobrane działania marketingowe. 

Skąd wziął się przydomek Ninja? Przypuszczalnie dlatego, że specjalista od mediów społecznościowych to osoba, która pomimo tego, że nie jest widoczna na pierwszej linii, działa w sposób strategiczny i kompleksowy, łącząc wiele – często odległych od siebie – umiejętności. Wbrew obiegowym opiniom to nie tylko “wrzucanie postów na Facebooka czy Instagrama”. Social Media Ninja robi znacznie więcej i działa w oparciu o plan. Jakie konkretnie są jego obowiązki?

Social Media Ninja – co należy do jego zadań?

Trendy w sieci i na platformach społecznościowych szybko się zmieniają. Dlatego osoba zawodowo zajmująca się social mediami musi je śledzić i odpowiednio reagować na dynamikę branży. Niezbędne jest więc stałe poszerzanie swojej wiedzy i kompetencji w poniżej wymienionych obszarach.

Planowanie strategiczne

To podstawa działań w mediach społecznościowych, która oczywiście wchodzi w zakres zadań ninjy od social mediów. Wraz z klientem wyznacza on cele biznesowe, które marka chce zrealizować za pomocą mediów społecznościowych, analizuje grupę docelową, do której kierowana będzie komunikacja na platformach, tworzy plan contentu realizującego wytyczone cele, określa wskaźniki monitorowania efektów. Słowem, tworzy strategię komunikacji w social media, która będzie prowadziła go wprost do celu, czyli np. zwiększenia rozpoznawalności marki czy zwiększenia sprzedaży.

Tworzenie contentu i komunikacja z fanami

Tworzenie treści do mediów społecznościowych wymaga wielu umiejętności, tj. lekkiego pióra, obsługi programów graficznych czy video. Istotne jest także, by publikowany content odpowiadał na zapotrzebowanie grupy docelowej. Social Media Ninja tworzy angażujące posty i relacje, których celem jest np. inspirowanie do zmiany, odsłanianie kulis działania marki, dostarczanie rozrywki czy eksperckiej wiedzy oraz sprzedaż produktów lub usług oferowanych przez markę.

Na tym nie kończą się jednak jego działania w social mediach, ponieważ ninja prowadzi też bieżącą komunikację z fanami. Odpowiada na prywatne wiadomości oraz komentarze pod postami czy też moderuje dyskusje. W tym aspekcie istotna jest jego dyspozycyjność i szybkość reakcji. Dzięki temu komunikacja przebiega sprawnie, co wpływa na pozytywny wizerunek firmy.

Może Cię zainteresować ⇨ prowadzenie fanpage na facebooku ⇦

Prowadzenie kampanii reklamowych

Jednym z najskuteczniejszych narzędzi social media marketingu są reklamy płatne (np. Kampanie Facebook Ads). Specjalista od mediów społecznościowych biegle porusza się w menedżerze reklam i potrafi optymalnie wykorzystać budżet przeznaczone na kampanie. W jaki sposób? Tworząc perswazyjny komunikat reklamowy i odpowiednio definiując cele i grupy docelowe reklamy. Kampanie doświadczonego Social Media Ninjy osiągają świetne wyniki dotyczące liczby konwersji, czyli precyzyjnie określonych czynności, które ma wykonać odbiorca reklamy.

Analiza prowadzonych działań

Realizacja wymienionych wyżej zadań będzie skuteczna, jeśli będzie jej towarzyszyło spojrzenie analityczne. Dlaczego? Prowadzone działania muszą być dokładnie monitorowane, by wyciągać z nich wnioski pod kątem założonych celów biznesowych oraz ciągłego rozwoju profilu. Branża social media jest jedną z najbardziej dynamicznie się się rozwijających i działania, które były skuteczne kilka tygodni temu, dziś już mogą nie przynosić oczekiwanych efektów. Dlatego do zadań Social Media Ninjy należy bieżąca analiza prowadzonych działań i – jeśli to konieczne – wdrażanie zmian.

Skuteczny Social Media Ninja – czym powinien się wyróżniać?

Biorąc pod uwagę zakres zadań, jakie realizuje Social Media Ninja, można zauważyć, że w tym zawodzie wymagane są zarówno szerokie, jak i bardzo specjalistyczne kompetencje. Co powinno charakteryzować osobę, w której ręce powierzymy prowadzenie profilu w social mediach, a co za tym idzie – wizerunek naszej firmy?

  • wiedza i doświadczenie – można przyjąć, że w tym zawodzie jedno bez drugiego nie istnieje. Wiedza na temat marketingu, obserwowanie trendów, znajomość autorytetów w branży – wszystko to powinno iść w parze z praktyką, czyli z ilością i jakością prowadzonych profili i kampanii, a docelowo – z osiąganymi wynikami.
  • umiejętność korzystania z narzędzi – narzędzia dotyczące zarówno tworzenia contentu, obsługi kampanii reklamowych oraz analizy w pracy Social Media Ninjy są jak tlen. Niezbędne.
  • kompleksowe podejście – skuteczny Social Media Ninja charakteryzuje się wszechstronnością. Jest w stanie stworzyć dobrą strategię, przygotować atrakcyjną grafikę, napisać angażujące copy i na bieżąco wyciągać trafne wnioski z prowadzonych przez siebie działań.
Dołącz do czytelników, którzy już otrzymują najlepsze marketingowe porady.

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.