Agencja social media – jak działa i dlaczego warto skorzystać z jej usług?

utworzone przez dais | 2022-03-24 | Biznes online, Marketing online, Social media

Już 26 milionów Polaków regularnie korzysta z mediów społecznościowych (raport Hootsuite, 2021). To niemal ¾ populacji naszego kraju. Statystyki pokazują, że przeciętna osoba spędza w nich prawie 2 godz. 30 minut każdego dnia. To stwarza firmom ogromne możliwości marketingowe: budowania pozytywnego wizerunku i komunikacji z klientami. Sprawdź, w jaki sposób agencja social media pomoże Ci wykorzystać potencjał tkwiący w mediach społecznościowych.

Czym jest agencja social media?

Agencja reklamowa social media to firma marketingowa, która wykorzystuje kanały społecznościowe, po to by zrealizować założone wcześniej cele biznesowe. Może do nich należeć, np. poprawa wizerunku marki, zwiększanie ruchu na stronie internetowej czy wzrost sprzedaży. Stworzenie i wdrożenie strategii komunikacji w social mediach przez agencję powinno być zawsze poprzedzone szczegółową analizą danych na temat grupy docelowej, jej preferencji i potrzeb.

Jakie kanały społecznościowe obejmuje marketing prowadzony przez agencje? Jak nietrudno się domyślić, do najczęstszych należą: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube i TikTok. Jednak w zależności od potrzeb klientów agencje obsługują także media takie jak Pinterest, Twitter, Snapchat czy inne wybrane w drodze analizy grupy docelowej.

Agencja marketingowa social media – dlaczego warto?

Oto trzy najważniejsze powody, dla których do prowadzenia kont społecznościowych warto zatrudnić agencję social media.

Oszczędzasz czas i pieniądze 

“Nie mam na to czasu…” Brzmi znajomo? To podstawowy problem, jaki mają firmy w prowadzeniu marketingu za pośrednictwem social mediów. A działanie to wymaga czasu i zaangażowania, nierzadko kilkuosobowego zespołu. To oczywiście generuje spore koszty po stronie pracodawcy. Zdanie się na przypadkowe publikowanie niespójnych ze sobą treści, brak strategii, narzędzi i wiedzy, może przynieść tylko jeden skutek: komunikacyjny chaos i spadek zaufania do marki. 

Skorzystanie z kompleksowej i profesjonalnej usługi social media marketingu świadczonej przez agencję to oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy. Nie od dziś wiadomo bowiem, że outsourcing jest znacznie tańszy niż stworzenie nowych stanowisk pracy.

Sprawdź ⇨ agencja social media cennik

Dodatkowo agencja reklamowa social media pomoże Ci też zoptymalizować wydatki na płatne działania reklamowe w social mediach. W ten sposób ochroni Cię przed przepalaniem budżetu, do którego często dochodzi wskutek braku wiedzy i doświadczenia.

Doświadczony zespół pracuje na Twój sukces

Aby komunikacja w mediach społecznościowych była skuteczna, powinna:

  • opierać się na rzetelnej analizie danych dotyczących grupy docelowej,
  • bazować na indywidualnie opracowanej strategii, czyli wyznaczonych celach, sposobach ich realizacji oraz na ewaluacji,
  • nieść wartość dla odbiorcy,
  • wyróżniać się pod względem graficznym oraz stylu komunikacji z klientem,
  • działać perswazyjnie.

Już na tym etapie widzisz, że działania w social mediach to znacznie więcej niż po prostu wrzucenie kilku zdjęć czy napisanie kilku postów tygodniowo. To praca całego sztabu ludzi: doświadczonego analityka, stratega, content writera i copywritera oraz grafika. 

Małe i średnie firmy rzadko mogą sobie pozwolić na zatrudnienie tak dużej grupy ludzi. Nie jest też łatwo – co nie oznacza, że jest to niemożliwe! – znaleźć osobę, która łączy wszystkie wymienione kompetencje. Zanim jednak uda nam się zatrudnić człowieka-orkiestrę, minie z pewnością sporo cennego czasu. Z pomocą przychodzą agencje, które już na starcie współpracy posiadają doświadczony i gotowy do działania zespół. 

Korzystasz z eksperckiej wiedzy i doświadczenia

Pracownicy firm takich jak agencja reklamowa social media zajmują się właściwie wyłącznie jednym: obsługą kont społecznościowych swoich klientów. Dlatego też doskonale rozumieją, że każda platforma społecznościowa rządzi się swoimi prawami. 

Obserwują na bieżąco trendy w poszczególnych portalach. O planowanych i wprowadzanych w nich zmianach wiedzą znacznie szybciej niż działy marketingu firm.  Mają dostęp do najnowszych narzędzi i sporo czasu poświęcają na doszkalanie się w obszarze social mediów. Korzystając z usług, jakie oferuje agencja social media, masz pewność, że powierzasz swoją markę fachowcom.

Czym dokładnie zajmuje się agencja social media?

Wiesz już, jakie są plusy zatrudnienia agencji. Na tym etapie omówimy więc jej obowiązki, które wbrew obiegowym opiniom, nie ograniczają się jedynie do publikowania postów w wybranych kanałach. Kampanie prowadzi się kompleksowo zgodnie ze strategią komunikacji przygotowaną w oparciu o profil potencjalnych klientów.

Co zatem należy do zadań, jakie realizuje agencja marketingowa social media?

Analiza grupy docelowej i stworzenie persony

Komunikacja w social media powinna być dokładnie przemyślana i dopasowana do potrzeb grupy docelowej. Służy do tego popularne w świecie marketingu narzędzie, jakim jest persona, czyli profil potencjalnego klienta. 

Doświadczona agencja reklamowa social media wie, w jaki sposób ją opracować, biorąc pod uwagę takie czynniki jak: płeć, wiek, wykształcenie, rodzaj wykonywanej pracy, dochody, sytuacja rodzinna, cechy psychologiczne, wartości życiowe, problemy oraz wyzwania codzienności. Znajomość persony  (lub kilku person) to punkt wyjściowy do przygotowania strategii komunikacji.

Opracowanie strategii komunikacji

Stworzona na podstawie analizy danych strategia komunikacji zawiera cele biznesowe, założenia kampanii wraz ze wskaźnikami oraz konkretne działania prowadzące do ich realizacji. 

Na tym etapie dochodzi także do wyboru platform społecznościowych, których wykorzystanie w sposób najbardziej efektywny zbliży do realizacji wyznaczonych celów. Nie zawsze bowiem trzeba być obecnym w każdym medium. Lepiej skoncentrować wysiłki na tych, w których są aktywni potencjalni klienci firmy. Bardzo często strategia uwzględnia także działania prowadzone w innych kanałach komunikacji z klientami, modyfikując je na potrzeby social mediów. 

Tworzenie angażujących treści

Angażujący, przydatny i atrakcyjny dla odbiorców content to podstawa komunikacji w social media. Ważne, aby styl publikowanych treści był bliski temu, w jaki sposób komunikują się odbiorcy marki, a treść zachęcała do interakcji: komentowania czy udostępniania. Doskonale sprawdza się tutaj content, który niesie wartość merytoryczną, odpowiada na problemy obserwujących a także na ich potrzeby, np. rozrywki czy kontaktu z innymi. 

Agencja social media zadba także o różnorodność formatów publikowanych treści. Będą to materiały video, micro content jak relacje czy rolki, live’y, infografiki, artykuły blogowe czy profesjonalne zdjęcia.

Komunikowanie się ze społecznością

Social media są zwykle pierwszym miejscem, w którym potencjalni klienci weryfikują przekazy reklamowe, zostawiają swoje opinie czy szukają pomocy, a ostatnio także – dokonują zakupów. Stąd bardzo istotna jest szybkość reakcji na pozostawiane komentarze, oceny czy zadawane pytania. Ma to szczególne znaczenie w przypadku wypowiedzi negatywnie odnoszących się do marki. Szybka i celna reakcja jest w stanie zapobiec narastaniu lawiny ewentualnych krytycznych wypowiedzi.

Prowadzenie płatnych kampanii reklamowych

Agencja marketingowa social media może także efektywnie wesprzeć Twoją markę w pozyskiwaniu nowych grup klientów, w tym także tzw. leadów sprzedażowych (czyli danych osób zainteresowanych produktami lub usługami). 

Jednym ze skutecznych na to sposobów jest wykorzystanie możliwości, jakie daje reklama płatna w mediach społecznościowych. Jej ogromną zaletą jest to, że można ją precyzyjnie targetować pod kątem wybranych grup odbiorców. Doświadczona agencja social media będzie wiedziała, w jaki sposób to zrobić i efektywnie wykorzystać nawet niewielki budżet przeznaczony na reklamę.

Obsługa sklepów na platformach społecznościowych

Niektóre platformy społecznościowe, np. Facebook i Instagram, oferują także rozwiązania sprzedażowe, jakimi są sklepy. Agencja social media może wesprzeć Cię w założeniu, prowadzeniu i obsłudze sklepu, zwiększając w ten dochód firmy.

Sprawdź ⇨ kampanie reklamowe na facebooku

Czym wyróżnia się dobra agencja reklamowa social media?

Decyzję dotyczącą tego, czy do marketingu w mediach społecznościowych zatrudnić agencję, każdy przedsiębiorca podejmuje sam. Jeśli jesteś zdecydowany/-a na współpracę, sprawdź na co zwrócić uwagę, zatrudniając agencję social media:

  • dotychczasowe doświadczenie – agencja ma portfolio lub referencje dotychczasowych klientów. Warto zweryfikować też posiadane doświadczenie w Twojej branży lub branżach zbliżonych. Nie traktuj tego jednak jak wyznacznika – świeże spojrzenie również ma swoją wartość!
  • podejście partnerskie – dobra agencja social media ma podejście klientocentryczne. Oznacza to, że Twoje cele biznesowe są dla niej na pierwszym miejscu. Naturalnie staje się Twoim partnerem w ich realizacji. Na podstawie Twoich oczekiwań agencja tworzy strategię, przedstawia plany publikacji, jest otwarta na różnorodne rozwiązania i potrafi eksperckim okiem ocenić ich znaczenie dla realizacji celów.
  • kompleksowy zakres usług – agencja posiada zespół i zasoby, dzięki którym realizuje marketing w social mediach w sposób całościowy. Jej usługi obejmują cały proces: od analizy, przez strategię, tworzenie różnorodnego contentu aż po monitorowanie i raportowanie wyników.
  • usługa monitorowania i raportowania – działania w mediach społecznościowych są skuteczne wtedy, gdy osiągane są założone cele. Dobra agencja na bieżąco monitoruje efekty swojej pracy, analizuje wskaźniki i w razie konieczności – wdraża zmiany. Powinien to być proces w pełni transparentny dla klienta, tak by otrzymywał on bieżące i szczegółowe raporty dotyczące podejmowanych działań.

Agencja marketingowa social media Dais – rozwiń z nami swój biznes!

Marketing w mediach społecznościowych warto powierzyć specjalistom. Naszą agencję prowadzimy, stawiając przede wszystkich na efektywność i kompleksowość. Podejmując z nami współpracę, masz gwarancję, że działamy w oparciu o strategię indywidualnie dopasowaną do specyfiki branży, grupy docelowej oraz do Twoich potrzeb i oczekiwań. Wyróżnia nas bogate portfolio, które odzwierciedla ogromne doświadczenie w branży marketingu internetowego. 

Chcesz dowiedzieć się, jak możemy pomóc Ci rozwinąć Twój biznes? Serdecznie zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty!

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.