agencja interaktywna

Co to jest agencja interaktywna?

utworzone przez dais | 2022-05-13 | Marketing online

Marketing to nieodłączny element działania każdego biznesu. Na rynku działa obecnie wielu specjalistów, w których ręce można powierzyć budowanie świadomości marki i relacji z klientami.

Jednak jak w gąszczu agencji różnego typu wybrać tę, która najbardziej będzie odpowiadała potrzebom Twojego biznesu? Czym jest agencja interaktywna? Czym różni się od agencji reklamowej? Jak wybrać dobrą agencję interaktywną? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu.

Agencja interaktywna – co to takiego?

Obszar działania agencji interaktywnych różni się od siebie, biorąc pod uwagę oferty konkretnych firm. Jednak generalna zasada jest taka, że zajmują się one marketingiem internetowym i poruszają się w świecie online. Współpracując z nimi, otrzymujesz profesjonalne wsparcie w promowaniu swojej marki w sieci. 

Jak już wspomnieliśmy, zakres działania może być zróżnicowany. Jedne agencje będą miały ofertę obejmującą tworzenie stron www i sklepów internetowych, inne będą specjalizowały się w pozycjonowaniu, jeszcze inne w brandingu, reklamie internetowej oraz w prowadzeniu social mediów. Są także podmioty, które łączą wymienione działania, oferując firmom kompleksowe wsparcie.

Agencja reklamowa a agencja interaktywna

Zastanawiasz się, co odróżnia od siebie oba typy agencji? Można powiedzieć, że agencja interaktywna w pewnym sensie wyrosła z reklamowej. Przyświeca jej bowiem ten sam cel, a jej działania opierają się na tych samych założeniach. W skrócie chodzi o kreowanie pożądanego wizerunku danej firmy poprzez budowanie relacji, tworzenie odpowiedniego przekazu i reklamowanie w odpowiednich kanałach. Celem  działań obu typów agencji jest sukces wizerunkowy oraz sprzedażowy marki.

Czym zajmuje się agencja reklamowa?

Ofertę agencji reklamowej – w porównaniu z interaktywną – można określić jako bardziej tradycyjną. Jej działania dotyczą głównie tzw. realu (w opozycji do świata wirtualnego). 

Czym więc konkretnie zajmuje się agencja reklamowa? Tworzy kreacje reklam do prasy, radia, telewizji. Kompleksowo, najczęściej od koncepcji do produkcji, zajmuje się reklamą zewnętrzną (billboardami, banerami, gazetkami reklamowymi, ekranami czy citylightami w przestrzeni publicznej itp.). Pomaga wyprodukować firmowe gadżety, foldery, ulotki. Przygotowuje stoiska na targi, konferencje oraz zajmuje się promowaniem marek podczas różnego typu eventów. Słowem, dba o widoczność marki w świecie zewnętrznym i o  wszystko to, co przydaje się do kontaktu z potencjalnymi klientami.

Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Agencja interaktywna zadba natomiast o widoczność marki i relacje z odbiorcami w Internecie, stosując odpowiednio dostosowane do potrzeb marki kanały komunikacji i narzędzia e-marketingowe. Agencje interaktywne doskonale znają zachowania konsumentów w sieci. Są na bieżąco z trendami i mają wiedzę oraz umiejętności analityczne, strategiczne, copywriterskie, graficzne i dotyczące obsługi konkretnych narzędzi marketingu internetowego.

Na początku artykułu zajawiliśmy pokrótce obszary działania agencji interaktywnej. Teraz przyjrzymy się im bardziej szczegółowo:

  • budowa stron www oraz sklepów internetowych w oparciu o UX, czyli doświadczenie użytkownika dotyczące korzystania z sieci
  • pozycjonowanie, czyli działania SEO i SEM, tj. zwiększanie widoczności marki w sieci i kierowanie ruchu na stronę
  • obsługa profili firm i budowanie relacji w mediach społecznościowych zgodnie z opracowaną strategią komunikacji
  • kompleksowe prowadzenie kampanii Google Ads/Facebook Ads od tworzenia kreacji, przez ustalanie grup odbiorców i kanałów dystrybucji po monitoring efektów
  • audyt stron internetowych, reklam oraz profili w mediach społecznościowych
  • tworzenie angażujących i wartościowych dla odbiorców treści publikowanych w sieci, czyli content marketing.

Którą agencję wybrać?

Wybór agencji będzie podyktowany potrzebami Twojego biznesu. Agencja reklamowa sprawdzi się świetnie w przypadku firm, które chcą aktywnie pozyskiwać klientów w tzw. realu. Agencja interaktywna jest dobrym wyborem dla biznesów działających online lub takich, które ze świata online pozyskują lub planują pozyskiwać ruch. Więcej na ten temat poniżej.

Dla kogo agencja interaktywna?

Od momentu, gdy świat zyskał dostęp do sieci, wykorzystujemy ją właściwie na każdym polu – prywatnym, zawodowym, biznesowym i konsumenckim. Nasze życie w dużym stopniu przeniosło się do Internetu – to w nim tworzymy i utrzymujemy relacje, pracujemy, korzystamy z rozrywek, poszerzamy wiedzę, płacimy nasze zobowiązania i robimy zakupy. Na dłuższą metę codzienne funkcjonowanie bez dostępu do sieci wydaje się trudne do wyobrażenia.

W miejscu, które stało się częścią naszego życia, obecni są też potencjalni odbiorcy niemal każdej usługi czy produktu. Można zaryzykować stwierdzenie, że właściwie żadna marka nie może pozwolić sobie na zignorowanie przestrzeni wirtualnej. Podstawowy pakiet jak strona internetowa, wizytówka w Google i media społecznościowe to must-have każdej firmy i najbardziej podstawowe punkty na checkliście promowania każdego biznesu. Bo przecież główną zasadą  marketingu jest być tam, gdzie są klienci. 

Dlatego też współpraca z agencją interaktywną jest dobrą opcją zarówno dla biznesów niewielkich, jak i tych dużych. Sprawdzi się zarówno w przypadku tych, które świadczą usługi w świecie realnym (a nawet w tym  lokalnym, czy jeszcze węziej – dzielnicowym), jak i tych, których obszarem działania jest wyłącznie sieć, jak sklepy internetowe czy firmy oferujące usługi online.

Jak wybrać skuteczną agencję internetową?

Agencja agencji nierówna i nie zawsze to, z czego korzysta znajomy przedsiębiorca sprawdzi się też w naszym przypadku. Istnieje kilka wskazówek, jak wybrać specjalistów, którzy realnie pomogą nam odnieść sukces biznesowy i wizerunkowy. Dobra agencja interaktywna powinna być:

Skrojona na miarę

To podstawa. Ważne, by agencja oferowała usługi dopasowane do naszych potrzeb. Nie zawsze słusznym wyborem jest nawiązanie współpracy z dużą – ale i bardzo drogą! – agencją interaktywną. Jeśli z ponad połowy jej usług nie będziemy korzystać (bo np. mamy już stworzoną stronę internetową), to lepiej wybrać mniejszą agencję, wyspecjalizowaną w tym, czego potrzebujemy, czyli np. reklamie internetowej i social mediach. Dlatego pierwszym krokiem w poszukiwaniu agencji powinno być zawsze określenie naszych potrzeb.

Doświadczona w e-marketingu

Zaznaczmy jednak od razu, że doświadczenie nie oznacza tutaj tylko grubego portfolio. Spójrzmy raczej na jakość dotychczasowych realizacji. Przeanalizujmy portfolio, sprawdźmy, w jakich branżach dana agencja ma doświadczenie, co udało jej się osiągnąć. Zapoznajmy się z case studies, które pokażą nam efekty pracy agencji. I chodzi tu zarówno o efekty estetyczne dotyczące kreacji reklamowych, jak i twarde dane liczbowe dotyczące zasięgów, zaangażowania i wyników finansowych. 

Dobrze jest też spojrzeć na działania autopromocyjne agencji. Bo jeśli nie potrafi ona sama siebie dobrze zaprezentować, to czy będzie potrafiła odpowiednio zadbać w tym zakresie o Twoją markę?

Partnerska, otwarta i elastyczna

Powierzenie wizerunku marki w sieci specjalistom to spora oszczędność czasu i pieniędzy. Bądź jednak gotowy na to, że w pewnym – co prawda w niewielkim – stopniu będziesz musiał się zaangażować w proces. Dlatego sprawdź, czy dobrze czujesz się z pracownikami agencji. Czy są nastawieni partnersko, transparentni, komunikatywni i elastyczni? To istotne, bo współpraca z agencją – jeśli jest obustronnie satysfakcjonująca – jest współpracą długofalową, w której wzajemna sympatia i zrozumienie są bardzo ważne. 

W jaki sposób to sprawdzić? W najprostszy z możliwych, kontaktując się z pracownikami agencji, najlepiej kilkakrotnie. Jeśli to możliwe, warto umówić się na spotkanie na żywo. Pomocne może być też zasięgnięcie języka w środowisku znajomych przedsiębiorców czy poczytanie opinii w Internecie.

dais – agencja interaktywna. Z nami wejdziesz na podium!

Jesteśmy agencją interaktywną z Częstochowy, ale nasze usługi e-marketingowe realizujemy na terenie całego kraju. Wesprzemy Cię w pozycjonowaniu strony firmowej, kompleksowym prowadzeniu mediów społecznościowych oraz reklamie w Internecie. Postaw na skuteczność – skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.