Aktualne wymiary grafik na FB [wrzesień 2021]

utworzone przez | 2021-07-03 | Social media

Pytanie o wymiary grafik na profil firmowy i prywatny na Facebooku pada wszędzie. Na forach związanych z mediami społecznościowymi, grupach social media oraz w wyszukiwarce Google. Częste zmiany, które są wprowadzane na Facebooku nie ułatwiają sprawy i utrudniają nam zrobienie grafiki o idealnych wymiarach. Jeśli chcesz zapomnieć o uciętych kadrach Twoich grafik to serdecznie Cię zapraszam do czytania artykułu. Znajdziesz w nim wszystkie aktualne wymiary grafik na Facebooku. Co miesiąc aktualizujemy listę wymiarów na Facebooku, także nie musisz się martwić, że znowu spotka Cię problem z grafikami. 

Przygotowałam dla Ciebie, małą ściągawkę w postaci graficznego skrótu aktualnych wymiarów grafik na Facebooka.

Pełna lista rozmiarów grafik na Facebooka

Pamiętaj! 

  • o kompresji zdjęć, jeśli Twoje zdjęcie w tle przekracza 100kB (w ten sposób unikniesz automatycznej kompresji pliku przez Facebooka)
  • zapisuj zdjęcia w formacie PNG (dzięki temu nie stracisz na jakości)
  • możesz dodać grafikę w większym wymiarze, lecz pamiętaj o zachowaniu odpowiednich proporcji i punktach, o których wspominam powyżej

Jeśli masz więcej czasu przejdź do szczegółowego omówienia wymiarów grafik na Facebooka. Możesz zapisać sobie zakładkę i zerkać do wymiarów grafik w dowolnej chwili bez każdorazowego wyszukiwania odpowiednich rozmiarów. W tym miejscu grafiki zawsze będą aktualne. 

Z jakich programów korzystać do robienia grafik na Facebooka?

Photoshop to nie obowiązek przy robieniu grafik, zwłaszcza jeśli nie posiadasz do niego dostępu.  Istnieje szereg programów graficznych przyjaznych dla osób początkujących.

Canva 

To darmowy program, w którym bez problemów przygotujesz atrakcyjne grafiki w aktualnym wymiarze na Facebooka.  Canva jest łatwa w obsłudze, a w dodatku możesz korzystać z jej darmowych szablonów do grafik. Wystarczy, że edytujesz tekst i podmienisz zdjęcia. Gotowe!

TinyPNG

Zdjęcia w tle na Facebooku nie powinny przekraczać wagi 100kB. Jeśli widzisz, że Twój plik jest za duży – skorzystaj z TinyPNG. Dzięki temu unikniesz utraty na jakości Twojej grafiki!

Dlaczego ważne jest poznanie wielkości zdjęć na FB? 

Rozmiar kreacji graficznych ma istotny wpływ na działania marketingowe. Pomyśl, że przygotowujesz świetną kreację i dodajesz ją do posta na Facebooku. Nie uzyskuje ona jednak takiego efektu jakiego się spodziewałeś. A przecież wydawała Ci się naprawdę świetna. Przyczyną może być zły rozmiar grafiki i ucięcie kluczowych elementów Twojej kreacji. Użycie aktualnego wymiaru grafiki do posta na FB może znacznie wpłynąć na odbiór dodanego posta. Jeśli tworzysz kampanię reklamową, również powinieneś zapoznać się z aktualnymi formatami reklamowymi. 

Wymiary grafik rekomendowane na Facebooka

Facebook podaje swoje rekomendowane wymiary zdjęć. Jednak warto mieć na uwadze, że nie zawsze się one sprawdzają. 

Wymiary zdjęcia profilowego / avatar (170 x 170 px)

Zdjęcie profilowe na Facebooka wgrywamy w kwadracie, jednak wyświetla się ono w postaci okręgu. Tworząc avatar pamiętaj by nie umieszczać kluczowych elementów poza obręb okręgu, ponieważ wtedy nie będą widoczne. ‘

Rozdzielczość zdjęcia profilowego na FB jest wyświetlana na desktopie 170 x 170 px, na urządzeniach mobilnych 128 x 128 oraz 36 x 36 jako miniatura. 

Minimalna wgrywana rozdzielczość dla zdjęcia profilowego jest sugerowana przez portal na 320 x 320 px. Jednak z doświadczenia polecamy użycie wymiaru 800 x 800 px. Avatar wygląda wtedy dobrze w każdej odsłonie, zarówno na urządzeniach o wysokiej rozdzielczości jak i przy wyświetleniu go w pełnym rozmiarze. 



Wymiary zdjęcia w tle na Fanpage / wymiary cover photo (820 x 312 px)

Każdy kto wejdzie na Twój profil zobaczy zdjęcie w tle, dlatego tak ważne jest dobranie odpowiedniego rozmiaru. Utrudnieniem może być fakt, że to samo zdjęcie musi spełniać wymagania dla desktopu jak i wersji mobilnej. 

Zdjęcie w tle na Facebooku jest wyświetlane w wymiarach 820 x 312 px. Na urządzeniach mobilnych cover photo widać w kadrze centralnym o wielkości 640 x 360 px. Dlatego z doświadczenia sugeruję wybrać rozmiar 820 x 360 px z pozostawieniem odpowiedniego odstępu od krawędzi z każdej strony. W ten sposób wszystkie ważne elementy będą się wyświetlać na waszym tle na Facebooku na każdym urządzeniu.

Jeśli na Twoim zdjęciu znajduje się tekst lub Twoje logo zawiera tekst użyj formatu PNG! Unikniesz wtedy brzydkiego efektu pikselowania grafiki. I pamiętaj by plik nie przekraczał 100 kB!

Wymiary tło grupy na Facebooku (1640 x 856 px)

Zdjęcie w tle grupy zaleca się wstawianie w rozmiarze 1640 na 856 pikseli. Oczywiście można utworzyć większą grafikę jednak z zachowaniem odpowiedniej proporcji (1,91 : 1). Podobnie jak przy zdjęciu w tle na fanpage – w wersji mobilnej zostają ucięte pewne elementy, dlatego warto zachować najważniejsze elementy w centralnym punkcie tła grupy. 

Zdjęcie wydarzenia na Facebooku rozmiar (1200 x 628 px)

Okładka wydarzenia na Facebooku najlepiej wyświetla się w wymiarze 1200 x 628 px. Grafika w tym wymiarze jest jest zachowana w proporcji ok. 2:1, tak jak sugeruje nam Facebook. Dzięki temu kreacja event covera nie będzie nieestetycznie przycięta. 

Wymiary posta pionowego (640 x 960 px)

Zdjęcie pionowe najlepiej prezentuje się na urządzeniach mobilnych, ponieważ gospodaruje całą przestrzeń w newsfeedzie, dzięki czemu skupia mocniej wzrok odbiorcy. By Twój post pionowy wyglądał profesjonalnie pamiętaj o zachowaniu proporcji 2:3. 

Rozdzielczość pionowej grafiki będzie dobrze wyglądać w wymiarze 640 x 960 px. Jeśli chcesz jednak zamieścić większą rozdzielczość pamiętaj o: zachowaniu proporcji, skompresowaniu zdjęcia oraz (w przypadku tekstu) zapisie w PNG.

Wymiary posta kwadratowego (1080 x 1080 px)

Uniwersalnym rozmiarem grafiki na Facebooku jest kwadrat w wymiarze 1080 x 1080 px. Ten wymiar kreacji będzie optymalny zarówno dla komputerów, jak i smartfonów. Możesz także spróbować formatu 1200 x 1200 px, jednak pamiętaj o sprawdzeniu jak prezentuje się twoja grafika po załadowaniu. 

Wymiary posta poziomego (1200 x 960 px )

Grafika na fanpage w postaci zdjęcia poziomego będzie dobrze wyglądać w wymiarze 1200 na 960 pikseli. Jest to jeden z częściej stosowanych rozmiarów w tworzeniu postów na Facebooku. Tutaj także warto kompresować zdjęcia przed dodaniem na platformę. Unikamy, wtedy pikselozy posta.

Wymiary Facebook stories/ Instagram stories( 900 x 1600 px)

Jeśli chodzi o relacje na Facebooku/ Instagramie w formie wideo wymiar 900 na 1600 pikseli sprawdzi się idealnie. Jednak jeśli dodajesz na Story zdjęcie – zostanie ono lekko przycięte, dlatego skontroluj, czy żaden ważny element nie został ucięty. 

Wymiary postów wideo (1920 x 1080 px)

W postach wideo na Facebooku powinna zostać zachowana proporcja 9:16 lub 16:9. Rozdzielczość jakiej możesz użyć to 1920 x 1080 pikseli. Dobrze sprawdzi się także kreacja wideo w klasycznym kwadracie 1:1 o wymiarach 1080 x 1080 px.

Uwaga!
Maksymalny rozmiar pliku wideo na Facebooku wynosi 4GB.

Wymiary karuzeli na FB (1080 x 1080 px)

Reklama karuzelowa na Facebooku to rodzaj kampani Facebook Ads, dla której sam Facebook rekomenduje wymiar co najmniej 600 x 600 px. Jednak polecamy użyć formatu nieco większego, mianowicie 1080 x 1080 px.

Polubienia strony/ Page Like (1200 x 444 px)

Format reklamowy “na polubienia fanpage” może zostać utworzony w wymiarze 1200 x 628 (proporcja 2:3), ewentualnie 1080 x 1080 (czyli proporcja 1:1). Facebook sugeruje nam wymiar 1200 x 444 px.  Kampania na polubienia strony wyświetla się w newsfeedzie jako alternatywa dla Twojego cover photo.

Wymiary okładki notatki (1200 x 445 px)

Grafikę notatki na Facebooku sugerujemy przygotować w rozmiarze 1200 x 445 px

Wymiary Lead Ads (1200 x 628 px)

Wymiar 1200 x 628 pikseli sprawdzi się w przypadku tworzenia formularzu kontaktowego Lead Ads.

Wymiary Linkpost (1200 x 628 px)

W przypadku miniatury linku możemy zastosować dokładnie ten sam wymiar co w przypadku reklamy Lead Ads, czyli reklamy na pozyskanie kontaktów, formy generowania leadów na Facebooku.  

Ile tekstu na grafice Facebook?

Tekst na grafice dodawanej na profil firmowy nie powinien przekraczać 20%? Teoretycznie Facebook zniósł swoje ograniczenie w reklamach, które mówiło by unikać przekraczania tej granicy tekstowej. Jednak jeśli nie masz takiej konieczności skorzystaj z tej zasady, grafika będzie wtedy czytelniejsza. Facebook zmienił podejście do obrazów tekstowych, lecz nadal kreowanie skutecznej kampani powinno opierać się na jej czytelności i przekazywanej wartości. 

Mam nadzieję, że opisane wymiary grafik ułatwią Ci codzienne przygotowanie kreacji graficznych. Jeśli jednak nadal masz problem z przygotowaniem grafik skonsultuj się ze specjalistami 🙂

Dołącz do czytelników, którzy już otrzymują najlepsze marketingowe porady co dwa tygodnie.