Case study: Przypudruj 86 transakcji w 2 tygodnie od startu sklepu internetowego (Google Ads)

utworzone przez Dais | 2022-07-07 | Case study, Google Ads

Przypudruj był nowym sklepem internetowym z akcesoriami kosmetycznymi dla kobiet. Do tej pory nie były prowadzone inne działania marketingowe.

Celem działań było zmaksymalizowanie sprzedaży w początkowym okresie działania sklepu.

Analiza

W pierwszej kolejności jak w każdym projekcie zapoznaliśmy się z branżą, konkurencją oraz określiliśmy grupę docelową. Na tym etapie wiadomo było, że:

  • sklep jeszcze nigdy nie funkcjonował
  • startujemy w najlepszym miesiącu w roku, grudniu
  • produkty w sklepie są bardzo popularne
  • sklep posiada zaledwie kilkanaście produktów

Strategia

W pierwszej kolejności wdrożymy narzędzia analityczne.

Rozpoczniemy od kampanii produktowych w systemie Google Ads, które stanowią świetną bazę dla sklepów internetowych. Na korzyść kampanii produktowych przemawiały konkurencyjne ceny i ogólna popularność asortymentu. W dalszym etapie na podstawie danych o skuteczności produktów przygotujemy kampanie tekstowe i remarketingowe.

Działanie

Przygotowaliśmy plik produktowy, skonfigurowaliśmy konwersje i przystąpiliśmy do przygotowania kampanii. Podzieliliśmy kampanie na grupy reklam według kategorii produktów, aby sprawdzić jaka kategoria jest najskuteczniejsza. Dodatkowo przygotowaliśmy kampanię tekstową na Brand, aby osoby powracające nie miały problemu ze znalezieniem sklepu. Uruchomiliśmy kampanię. Po kilku dniach wyłoniliśmy zwycięską kategorię i stworzyliśmy dodatkową kampanię z osobnym budżetem… 

22 grudnia byliśmy zmuszeni wstrzymać działania ze względu na brak zatowarowania. Wznowienie kampanii nastąpiło dopiero z końcem stycznia.

Przez czas przestoju w kampaniach sklep wciąż generował zamówienia nieuwzględnione w case study 🚀

Efekty

Pierwsze rezultaty pojawiły się w pierwszym dniu od uruchomienia kampanii.

Tak szybkie efekty były spowodowane: popularnym asortymentem, gorącym okresem i odpowiednio zoptymalizowanym sklepem.

Oto wyniki, które osiągnęliśmy w ciągu zaledwie 2 tygodni trwania kampanii:

Zakupów na początku: 0

Zakupów po 14 dniach: 86

Koszt pozyskania klienta: 13,68 zł

Wydany budżet: 1176,46 zł

ROAS: 556%

Dołącz do czytelników, którzy już otrzymują najlepsze marketingowe porady.

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.