Jak wypromować sklep internetowy?

utworzone przez Agata Błaszczak | 2021-07-22 | Marketing online

Sklep internetowy w dzisiejszych czasach zyskał wiele na znaczeniu. Masa lokalnych sklepów przenosi się do internetu, ale też dużo sklepów powstaje od zera na bardzo wysoką skalę. W sklepach internetowych drzemie olbrzymi potencjał. Promując sklep można osiągnąć świetne wyniki sprzedażowe. Posiadając sklep w internecie możemy dotrzeć do grona osób z całej polski, z konkretnej miejscowości lub z innych krajów. To pokazuje jak wielki potencjał drzemie w tej formie sklepu. Jednak, aby uzyskać pożądane efekty trzeba prawidłowo rozpromować sklep. 

Zakładając sklep w internecie nie zyskamy rzeszy klientów tylko przez jego “założenie”. Internet jest medium, w którym trzeba się “pokazać”. Możesz to zrobić z pomocą odpowiedniej promocji, by ludzie Cię zobaczyli.

Jak reklamować sklep internetowy?

Istnieje wiele możliwości reklamowania sklepu internetowego. Możesz do tego celu wykorzystać reklamy w wyszukiwarce Google, kampanie Facebook Ads, pozycjonowania, promowania profilu na fb lub prowadzenie instagrama. W sieci istnieje wiele sposobów na reklamę jednak trzeba do każdego z nich odpowiednio podejść. 

Jak promować sklep internetowy?

Skuteczna reklama sklepu internetowego może przynieść szybkie lub tanie i długodystansowe efekty. W zależności od tego, którą drogą pójdziesz. Przykładowo jeśli wybierzesz kampanię produktową w wyszukiwarce Google przedstawisz swoje produkty w sposób wizualny, czyli osoba szukająca danej frazy zobaczy Twój produkt ze sklepu internetowego już w wyszukiwarce Google. Nie zaprzeczysz, że ludzie kupują oczami, prawda?  Kampania produktowa jest opłacalna, ponieważ docieramy z nią do osoby już zainteresowanej konkretną rzeczą, pozostaje jedynie przekonać ją by wybrała nas. To jedna z możliwości reklamy w Google, ale nie ostatnia – jak już wspominaliśmy możliwość w internecie dla sklepu internetowego jest wiele więcej. 

Promowanie sklepu internetowego na facebooku

Kampanie Facebook Ads to jedna z możliwości reklamowania sklepu internetowego, która ma wielką moc. Odpowiednio przygotowana reklama na Facebooku jest nastawiona na zwiększenie Twojej sprzedaży. Musi mieć cele, personę, grupę docelową i strategię! Strategia rozreklamowania sklepu internetowego za pomocą Facebooka jest bardzo ważna. To proces, w  którym nie wystarczy nacisnąć guzik “promuj post” na fb i tyle… chodzi o optymalizację, dobór grupy docelowej i wybór najefektywniejszej kampanii. Na dobry odbiór reklamy Twojego sklepu ma wpływ wszystko – tekst, grafika, czas, a to wszystko odpowiednio dobrane do Twojego klienta. 

Pomyśl, że reklamujesz sklep odzieżowy i zależy Ci na szybkich efektach. Twoim produktem są głównie ubrania damskie. Teraz pomyśl, że Twoja kampania została skierowana do mężczyzn i kobiet, a komunikat brzmi “Idealna sukienka na lato! Specjalnie dla Ciebie”. I tutaj pojawia się błąd – Twoją grupą odbiorców w tej kampanii absolutnie nie powinni być mężczyźni! To zwiększa ryzyko bezsensownego przepalenia połowy budżetu na osoby, które nie kupią Twoich produktów. Jeśli komunikat brzmiałby “Zaskocz swoją kobietę i spraw jej idealny prezent” – wtedy kampania skierowana do mężczyzn miałaby sens. 

Prowadzenie fanpage sklepu internetowego

Prowadzenie fanpage dla sklepu internetowego jest czasochłonne – wie o tym każdy kto miał z tym styczność kiedykolwiek w życiu. Utrudnia to jeszcze fakt, że coraz trudniej zainteresować współczesnego odbiorcę. To prawda, że obecnie na Facebooku roi się od reklam i postów. Trzeba jednak się do tego przyzwyczaić i wykazać oryginalnością by wyróżnić się z tłumu i zaangażować ludzi. Tworzenie kreatywnych postów, które zaangażują publikę, kreowanie spójnych i „zachęcających” grafik ma olbrzymi wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym. Sam musisz zdecydować, czy wolisz skupić się na prowadzeniu swojego sklepu internetowego i wszystkiego co z nim związane (czyli również Facebookiem), czy zatrudnić do tego specjalistów. Jeśli oddasz swoje media społecznościowe w ręce specjalistów, którzy robią to na co dzień zwolnisz swój czas i zajmiesz się innymi ważnymi rzeczami w swojej firmie i tym na czym się znasz najlepiej bez zaprzątania sobie głowy „nowinkami” Facebooka, które musisz znać, aby prowadzić go skutecznie. 

Jak prowadzić fanpage sklepu internetowego?

Przy prowadzeniu profilu firmowego sklepu trzeba poświęcić nieco więcej czasu, niż przy usługach lokalnych. Przecież chcesz dotrzeć do osób z całej Polski i nie tylko! To prawda, że zasięgi organiczne na facebooku mają się dość słabo i trzeba je wspomóc reklamą, ALE też są ważne. profil sklepu internetowego nie może świecić pustkami. To tak jakbyśmy nie mieli zatowarowania i nie mieli co zaoferować, a przecież to nie jest zgodne z prawdą. To co robić? Należy regularnie informować odbiorców o dostawach, promocjach, nowościach… 

Warto też pomyśleć o konkursie, który będzie dobrym początkiem organika, a później kontynuacją korzystnej reklamy. Jest jedna uwaga, co do konkursu – musi być zgodny z zasadami facebooka. Tworząc konkurs na facebooku wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że łamie regulamin. Może i sam go kiedyś złamałeś! Czy wiesz, że na Facebooku nie możesz organizować loterii, jeśli wcześniej tego nie zgłosiłeś? Twój konkurs powinien zawierać również stosowany regulamin! nie zapominaj o tym organizując go, by nie narazić się na problemy z tym związane. 

Angażuj swoich odbiorców zadając im pytania, wrzucając ciekawe inspiracje z produktem, który mogą zakupić w twoim sklepie internetowym. Nie zapominaj także o relacjach – są coraz bardziej na topie! Zachęcaj odbiorców do głosowania, aktywnie odpowiadaj na ich komentarze – oni to lubią! Dzięki temu wiedzą, że mają do czynienia z prawdziwym człowiek po drugiej stronie monitora i chętniej robią zakupy. Szybki czas odpowiedzi na wiadomości również jest ważny, dlatego dbaj o swoich klientów.

Prowadząc firmowego facebooka dla sklepu internetowego dbaj o szatę graficzną dodawanych postów. By post budził zainteresowanie musi wpisywać się w zainteresowania Twoich odbiorców i przykuwać wzrok. 

Fanpage możesz zintegrować także ze swoim sklepem internetowym, dzięki temu Klienci będa mogli zobaczyć Twoje produkty już na Twoim profilu! Dzięki temu profil staje się “pełniejszy”, a osoba wchodząca na niego od razu wie czym się zajmujesz. 

Gdzie reklamować swój sklep internetowy? Wady i zalety.


1. Reklama Google Ads dla sklepu internetowego

Zalety:

  • płacisz tylko za realne kliknięcia w Twoja reklamę
  • trafiasz do osób zainteresowanych 
  • dostęp do statystyk i możliwość szczegółowej analizy
  • możesz sprawdzać ilość wyszukań na frazy kluczowe
  • możliwość remareketingu, czyli skierowania reklamy do osoby, która już raz odwiedziła stronę
  • szybka widoczność reklamy

Wady:

  • cena za kliknięcie jest uzależniona od konkurencji
  • wymaga dużej wiedzy, precyzyjnej analizy

2. Pozycjonowanie sklepu internetowego


Zalety:
  • duża widoczność na konkretne frazy bez reklamy
  • długotrwałe i skuteczne efekty
  • podwyższenie pozycji w wynikach wyszukiwania
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • wartościowe treści dla odbiorców na stronie

Wady:

  • efekty są zauważalne dopiero po kilku miesiącach
  • niezbędne jest doświadczenie i oko specjalisty od pozycjonowania
  • ważna jest regularność

3. Promowanie sklepu internetowego przez media społecznościowe – Facebook

Zalety:

  • duża liczba użytkowników Facebooka
  • możliwość integracji sklepu internetowego z facebookiem
  • niskie koszty za kliknięcia w reklamę
  • można konkretnie sprecyzować grupę odbiorców (m.in. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania)

Wady:

  • konieczne działania płatne
  • zasięg organiczny nie przyniesie sprzedaży
  • wymaga aktywnej komunikacji z odbiorcami (komentowanie, wiadomości)

4. Promowanie sklepu na Instagramie

Zalety:

  • budowanie relacji z odbiorcami
  • możliwość prezentacji wielu produktów 
  • dobrze działa dodawanie inspiracji z wykorzystaniem produktów sklepu internetowego
  • możliwość integracji ze sklepem internetowym

Wady:

  • wymaga stałego kontaktu z odbiorcami
  • ważna jest estetyka

Reklamowanie sklepu internetowego przez Google Ads

Reklamowanie sklepu internetowego z pomocą Google Ads to dobra metoda na pozyskanie klientów. Możesz wykorzystać do tego całą gamę formatów reklamowych, a jest z czego wybierać!

Na początku warto skorzystać z darmowej przestrzeni reklamowej Google Zakupy. To idealne miejsce dla sklepów z bogatym asortymentem. Jednak nawet w mniejszych sklepach może przynieść dodatkowe zamówienia każdego miesiąca.

Kolejnym ważnym elementem są kampanie produktowe. Na początku warto dodać produkty wypadające korzystnie cenowo na tle konkurencji, te z wysoką marżą oraz „bestsellery”. Minusem kampanii produktowych może być niższa średnia wartość koszyka – klienci szukają konkretnego produktu – dlatego warto zadbać o odpowiednie zaplanowanie cross selingu oraz up sellingu.

Oczywiście od samego początku nie należy zapomnieć o reklamach remarketingowych to często najtańsze źródło klientów dla sklepu internetowego. To metoda na wyciśnięcie więcej z pozyskanego już ruchu. Remarketing warto podzielić na różne grupy i dopasować odpowiednie stawki do etapu, w którym znajduje się odbiorca.

Mówiąc o promocji sklepu z pomocą Google nie należy zapomnieć o reklamach tekstowych. To często bardzo dobre źródło klientów. Kampanie tekstowe polecamy wykonywać metodą SKAG – to szybki sposób na znalezienie słów, które są zbyt drogie i nie generują konwersji.

Uzupełnieniem powyższych kampanii mogą być reklamy w YouTube oraz reklamy graficzne.

Promocja sklepu internetowego pozycjonowaniem 

Pozycjonowanie sklepu internetowego to kolejny must have, jeśli myślimy o działaniach długoterminowych. Odpowiednia strategia, przemyślana struktura sklepu, prowadzenie bloga to elementy ułatwiające dalszą promocję.

W pozycjonowaniu sklepu olbrzymią rolę odgrywa struktura kategorii, podkategorii i stron poszczególnych produktów. O to warto zadbać jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia sklepu internetowego. Następnie zwróć uwagę na linkowanie wewnętrzne oraz wykorzystanie odpowiednich anchorów. W ten sposób stworzysz sieć połączeń pomiędzy podstronami. To jasny sygnał dla google, które z nich są wartościowe.

Myśląc o pozycjonowaniu sklepu warto prowadzić bloga firmowego. Tworzenie rankingów, zestawień i porównań to dobra metoda na umieszczenie w treści linków do produktu. Treści poradnikowe i informacyjne idealnie nadadzą się do dalszego remarketingu. Każda kolejna wizyta w sklepie internetowym przybliża ludzi do zakupu. Tworząc treści dajesz ludziom wiedzę i zyskujesz coraz to większe zaufanie. Skupiając się jedynie na frazach sprzedażowych marnujesz ogromny potencjał – ta sama zasada dotyczy Facebooka i marketingu w ogóle.

Linki zewnętrzne. Według google strona powinna pozyskiwać je naturalnie, jednak każdy SEOwiec wie, że jest to nierealistyczny scenariusz, a przynajmniej daleki od efektywności. Linki można pozyskiwać od partnerów oraz kupować na przeznaczonych ku temu platformach, które pośredniczą pomiędzy reklamodawcami, a wydawcami. W zależności od jakości linków mogą kosztować od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to zdecydowanie trudny proces do wykonania dla osoby nie mającej specjalistycznej wiedzy z tego zakresu. Samodzielne pozycjonowanie najprościej zrobić prowadząc bloga, wspierając się konsultacjami u specjalisty.

Jak zrobić skuteczną kampanię Facebook Ads sklepu internetowego?

Kampania Facebook Ads to płatna reklama tworzona w Menadżerze Reklam, która wyświetla się określonej grupie odbiorców. Kampania może się wyświetlać zarówno na facebooku jak i na instagramie, messengerze, audience network. 

Facebook Ads ma jedną podstawową przewagę nad innymi systemami reklamowymi. Dostarcza wiele danych na temat odbiorców i pozwala wejść z nimi w bliższą interakcję, a dobre relacje z klientami to lojalność i wielokrotne zakupy. Skuteczna kampania reklamowa to taka, która będzie odpowiadała na potrzeby odbiorców. Co to oznacza? Nie wystarczy zrobić jednej kampanii z jedną grupą odbiorców i ustawić cel na sprzedaż. To nie zadziała lub zadziała krótkoterminowo. W długi terminie musimy pokryć reklamami różne etapy klientów. Jeden będzie gotowy na sprzedaż, inny ma jakieś obiekcje, a jeszcze inny nie ma pojęcia o istnieniu Twojego sklepu. Obejmując kampaniami wszystkie etapy lejka marketingowego zyskujemy stały dopływ ruchu i stopniowo przesuwamy ludzi coraz bliżej zakupu.

Najważniejsze co musisz zrobić to zadbać o relację, pokazywać produkt w dobrym świetle, odpowiadać na potencjalne pytania klientów i angażować. Najlepszym sposobem jest połączenie działań organicznych wspomaganych reklamą i dodatkowe kampanie sprzedażowe. Postaraj się jak najlepiej poznać kim jest Twój klient i dopasować przekaz do niego.

Prowadzenie Instagrama dla sklepu internetowego

Instagram to przede wszystkim estetyka i regularne treści. Z czym kojarzy Ci się IG? Pewnie ze zdjęciami! I to właśnie nimi musisz zabłysnąć. Estetyczne grafiki produktów, ciekawy opis oznaczenie produktu i.. BUM! Łapiesz za serce, a ktoś z  ciekawości wchodzi na Twój sklep internetowy! To olbrzymi potencjał dla sklepu internetowego i łatwe zwiększenie ruchu na stronie. 

Nie zapomnij o hashtagach! Sprawdzaj ich popularność, a po dodaniu posta z hashtagiem analizuj zerkając w statystyki wejść z hashtagów na profil. Zainteresowanie twoim sklepem internetowym możesz zwiększyć także przez aktywne udzielanie się pod postami innych użytkowników, niech wszyscy zobaczą, że istniejesz.

Nie zapomnij o instastories! To kluczowy element ciekawego profilu na Instagramie. Przez codzienne udzielanie się w relacjach na instagramie budujesz relacje ze swoimi odbiorcami, dzięki temu szybciej Ci zaufają. 

Podsumowanie

Teraz już wiesz jak rozreklamować własny sklep internetowy. Pozostaje Ci jedynie wybór najodpowiedniejszego rozwiązania, które będzie dopasowane do Twojej branży. Jeśli jednak nadal masz dylemat lub nie wiesz jaki koszt będzie optymalny – skorzystaj z darmowego formularza, odpowiedź otrzymasz tak szybko jak to możliwe!

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.