Case study: Wyspa Skarbów i wzrost konwersji o 3600%

utworzone przez Damian Gwiździński | Case study, Social media

Nasz klient, Wyspa Skarbów, wyspecjalizował się w sprzedaży ceramiki oraz artykułów dekoracyjnych vintage. Wszystkie przedmioty pochodzą z jego prywatnej kolekcji.

Celem naszej współpracy było zwiększenie sprzedaży ceramiki prezentowanej w social mediach. 

Analiza

W pierwszej kolejności zapoznaliśmy się z branżą, konkurencją oraz określiliśmy grupę docelową. Na tym etapie wiadomo było, że:

  • do tej pory sprzedaż była zerowa
  • zakupy mają odbywać się za pośrednictwem profilu na Instagramie (klient nie posiada sklepu internetowego)
  • grupa docelowa jest bardzo dobrze i precyzyjnie określona
  • mamy dużo estetycznych zdjęć wystawianych przedmiotów

Strategia

Przystąpiliśmy do opracowania strategii. Wykorzystaliśmy najlepszą znaną nam metodę, polegającą na zebraniu ruchu na profilu na Instagramie oraz zbudowaniu społeczności. Zaproponowaliśmy rozwiązanie, które według nas przyniesie najlepsze rezultaty – usługę Facebook Ads Mini.

Działanie

Kreacje reklamowe stworzyliśmy w oparciu o zdjęcia wystawianych przedmiotów. Stworzyliśmy kampanię z wykorzystaniem tzw. deep link, czyli linkowania głębokiego, kierującego odbiorcę bezpośrednio do interesujących go treści. Przeprowadziliśmy testy A/B, sprawdzając w ten sposób, który komunikat bardziej angażuje odbiorców reklamy.

Po kilku dniach mieliśmy zwycięzcę: komunikat, który zadziałał lepiej. Wykorzystaliśmy go w dalszej kampanii. Zwiększyliśmy budżet, dodając jednocześnie nową grupę odbiorców oraz więcej zdjęć do reklam.

Efekty

Pierwsze zapytania klientów pojawiły się po tygodniu od podpisania umowy. Po 30 dniach było ich już 36 (wzrost o 3600% procent).

Oto wszystkie efekty, jakie osiągnęliśmy w ciągu 1 miesiąca współpracy:

  • Obserwatorzy na początku: 42
  • Obserwatorzy po 30 dniach: 439 (wzrost o 1045%)
  • Koszt 1 obserwatora: 1,63 zł
  • Zapytania ofertowe przed rozpoczęciem współpracy: 1
  • Zapytania ofertowe w pierwszym miesiącu współpracy: 36 (wzrost o 3600%)
  • Koszt 1 zapytania: 18 zł

Budżet kampanii: 649 zł

Opinia klienta

Chcesz, abyśmy zwiększyli liczbę zapytań i sprzedaż w Twojej firmie? Napisz do nas!

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.