Facebook Ads to bez wątpienia jeden z najlepszych systemów reklamowych. Nadaje się zarówno dla sklepów internetowych jak i biznesów usługowych. Czy facebook lead ads jest skuteczny? Z jakimi kosztami wiąże się prowadzenie tego typu kampanii? Jak działa i o czym musisz pamiętać tworząc reklamę lead ads? O tym przeczytasz w dalszej części tego artykułu.
Facebook Lead Ads – co to jest?
Lead Ads jak sama nazwa wskazuje, jest formą reklamy nastawioną na pozyskiwanie kontaktów – taką też nazwę nosi w polskojęzycznej wersji menadżera reklam. Lead Ads umożliwia pozostawienie kontaktu za pomocą kilku kliknięć, bez konieczności ręcznego wpisywania danych. To format pozwalający uzyskać wybrane dane osób, które wejdą w interakcję z reklamą.
Jakie dane możemy pozyskać?
Możliwości jest wiele i z pewnością niczego Ci nie zabraknie.
Oto przykładowe dane, które może uzyskać:
- Imię i nazwisko
- Numer telefonu
- Adres email
- Miejsce zamieszkania
- Data urodzin
- Stanowisko zawodowe
- Nazwa firmy
- Firmowy numer telefonu, email
Jak działa FB Lead Ads?
Przedstawię ten schemat krok po kroku, to kluczowe, aby zrozumieć przez jaką ścieżkę będzie przechodził odbiorca. Polecam dokładnie się z nim zapoznać, przyda się podczas Tworzenia reklamy oraz formularza kontaktowego.
- Odbiorca widzi reklamę
- Klika w reklamę
- Otwiera się okienko z Twoim tekstem powitalnym
- Klika dalej
- Przechodzi do okna z automatycznie pobranymi danymi kontaktowymi
- Klika dalej
- *Opcjonalnie – Potwierdza poprawność danych
- Widzi ekran podziękowania z dodatkowym przyciskiem – wezwaniem do działania, np. wyświetl witrynę, pobierz, zadzwoń do firmy
- Wychodzi lub klika powyższy przycisk
- W tym samym czasie dostajesz dane kontaktowe tej osoby
Gdzie znajdę pozyskane kontakty?
Wystarczy wejść na fanpage firmy, z którego kierował_ś reklamy, po czym przejść do zakładki centrum kontaktów. Znajdziesz tam listę wszystkich pozyskanych kontaktów wraz z wybranymi danymi i możliwością ustawiania, na jakim etapie znajduje się kontakt.
Dla kogo jest przeznaczona?
Reklama lead ads znajdzie zastosowanie w każdej branży, w której potrzebujesz uzyskać dowolne kontakty sprzedażowe czy subskrybentów newslettera. Mogą z niej skorzystać wszystkie typy biznesów, zarówno lokalne firmy usługowe, oprogramowania saas, firmy b2b, małe i duże e-commerce. Ogranicza Cię jedynie kreatywność.
Jak stworzyć kampanię facebook lead ads?
Dla osób, które miały do czynienia z menadżerem reklam nie powinny stanowić problemu, to ten sam schemat z dodatkową opcją w postaci przygotowania formularza do zbierania danych.
- W pierwszej kolejności skieruj się do menedżera firmy na facebooku – czytaj więcej business facebook manager.
- W menedżerze reklam wybierz +Utwórz nową kampanię
- Wybierz cel Pozyskiwanie kontaktów
- W zestawie reklam zaznacz Formularze błyskawiczne
- Uzupełnij pozostałe elementy zestawu reklam
- Przejdź do Reklamy
- Zjedź niżej i wybierz Utwórz formularz
- W wyświetlonym okienku skieruj się do zakładki Ustawienia, wybierz język i opcje udostępniania
- Wróć do zakładki Zawartość
- Przejdź przez wszystkie punkty i uzupełnij je
- Kliknij Opublikuj formularz
- Wybierz odpowiedni formularz, sprawdź czy cała reklama została odpowiednio uzupełniona i Opublikuj reklamę
O czym pamiętać tworząc reklamę lead ads?
Poza standardowymi zasadami tworzenia każdej reklamy. Poinformuj jaki jest cel pozyskania kontaktu, a na każdym etapie informuj co się dalej wydarzy i dlaczego. W ten sposób zminimalizujesz wysyłanie przypadkowych formularzy i oszczędzisz czas na nic nie znaczących rozmowach. Odbiorca zostawia swoje dane osobowe, powienien czuć się bezpiecznie.
Kolejnym ważnym elementem są optymalizatory konwersji, o których warto pamiętać – to one wspierają prawidłowe funkcjonowanie reklam. Dla każdej kampanii facebook wymaga 50 konwersji w ciągu 7 dni – osiągnięcie tego pułapu powinno obniżyć koszty pozyskania kontaktu.
Jak stworzyć kreację reklamową lead ads?
Tekst reklamowy i odpowiednia konfiguracja reklamy to jedne z niezwykle ważnych elementów udanej kampanii. Jednak nie możemy tutaj zapominać o grafice reklamowej. Na nic zdadzą się nasze starania, jeśli kreacja nie zwróci na siebie uwagi.
Kreacja reklamowa Lead Ads ma za zadanie:
- przyciągnąć wzrok,
- skusić do przeczytania tekstu nad którym przecież tak długo pracowaliśmy,
i oczywiście…
- zachęcić do pozostawiania kontaktu!
Niedoświadczeni często sięgają po zwykłe zdjęcie ze stocka, bardzo często w złym wymiarze, który ucina najlepsze elementy zdjęcia. W ten sposób, nie zachęcimy nikogo do pozostawiania kontaktu, a prędzej… zniechęcimy.
Na grafice zawrzyj również tekst, ale nie przesadzaj! Call to Action na grafice jest ważne, ale nie ładuj od razu całej litanii tekstu, bo nikt tego nie przeczyta i pominie Twoją reklamę tak jak w przypadku zwykłego stockowego zdjęcia.
Tekst zamieszczany na grafice powinien być czytelny i zwracający uwagę na siebie. Mile widziane są na grafice postacie, a nawet zwierzęta, jeśli tylko uda Ci się je przemycić do swojej grafiki w ciekawy sposób.
Czy warto prowadzić kampanię lead ads na facebooku?
Z naszego doświadczenia jest to jeden z ciekawszych formatów reklamowych. Nie wymaga tworzenia dedykowanej strony lądowania oraz konfiguracji zaawansowanej analityki. Potrzebujesz różnego typu kontaktów? Tworzysz kampanie i gotowe. Ponadto, koszt za kontakt potrafi pozytywnie zaskoczyć i może być niedrogą opcją do zbudowania solidnej bazy kontrahentów.
Polecam przetestować ten format każdemu kto prowadzi lub zamierza prowadzić działania z obszaru lead generation. Może być świetną bazą lub uzupełnieniem pozostałych działań.
Ile kosztuje pozyskanie kontaktu?
Tak jak w przypadku każdej reklamy, koszty są bardzo zróżnicowane i w dużej mierze zależą od jakości samej reklamy, grupy docelowej, oferty czy zbudowanego wcześniej zaufania. Są branże, w których kontakt będzie wynosił kilka złotych, ale nie brakuje takich, w których 50 czy 150 nie powinno stanowić problemu.
Przykładowe wyniki klienta z branży fitness:
Jaki budżet na lead ads?
Wraz z pomysłem na kampanię Lead Ads rodzi się również pytanie – jaki budżet powinniśmy przeznaczyć?
I odpowiem, czymś czego pewnie nie chcesz usłyszeć – To zależy. Zależy to przede wszystkim od branży dla jakiej pozyskujesz kontakty, od ilości kontaktów, które chcesz pozyskać i od tego ile możesz na to przeznaczyć. Musisz jednak liczyć się z tym, że w przypadku niektórych branży przy niskim budżecie wyniki będą marne.