15 sposobów na pozyskanie obserwujących. Promowanie Instagrama Twojej Marki.

Promowanie Instagrama Twojej marki. Poznaj 15 sposobów na pozyskanie obserwujących 

utworzone przez dais | 2023-06-19 | Marketing online

Aktywne promowanie Instagrama nie zawsze jest łatwe, a pozyskanie nowych obserwujących często stanowi duże wyzwanie. Gra jest jednak warta świeczki, ponieważ Instagram posiada ponad 12,5 miliona aktywnych użytkowników w Polsce, co stanowi około ⅓ całej populacji (dane na luty 2023 r. wg portalu Statista).

Przeczytaj nasz poradnik i odkryj skuteczne strategie na promowanie IG, które pomogą Ci zdobyć nowych fanów i zwiększyć zasięg Twojego konta na Instagramie. 

Promowanie Instagram – 15 skutecznych sposobów!

Poznaj sposoby, na to jak zdobyć followersów i stworzyć zaangażowaną społeczność wokół Twojej marki.

1. Dopracuj bio

Bio na Instagramie to niewielkie miejsce, ale z potężnym potencjałem promowania na Instagramie. To nic innego jak Twoja wizytówka, która jest pierwszym, co widzi osoba wchodząca na Twój profil na Instagramie. Do wykorzystania masz 150 znaków, aby:

  • konkretnie opisać swoją działalność
  • podać dane kontaktowe i lokalizację (jeśli prowadzisz działalność stacjonarną)
  • wskazać swoje miejsca w sieci.

Najważniejsze jest, aby podać kluczowe z perspektywy Twojej grupy docelowej informacje i wyróżniki marki. Jak zmieścić się w limicie znaków? Pisz hasłowo i zwięźle, używaj emotikonów zamiast słów, jeśli to możliwe. Odeślij użytkowników na swoją stronę internetową lub na Linktr.ee. 

2. Określ swoją niszę

Wchodzimy tutaj już w obszar strategii marketingowej, ale jest to nieuniknione. Kluczem do sukcesu jest odnalezienie własnej niszy, czyli grupy klientów, którzy potrzebują konkretnej oferty. Nisza nie musi być nowatorskim produktem czy usługą, której dotąd nikt nie oferował. Może to być element Twojej oferty lub specjalny sposób obsługi klienta, dostosowany do takich czynników jak wiek, płeć, sytuacja życiowa czy zainteresowania. Precyzyjne określenie niszy ułatwia także komunikację, wyznacza język, ton narracji, rodzaj treści i czas ich publikacji. 

3. Opracuj strategię social media

Promowanie konta na Instagramie powinno bazować na strategii social media. Zanim zaczniesz działać, wyznacz cele, jakie chcesz osiągnąć dzięki swojej aktywności w tym medium. Następnie skup się na określeniu wartościowych treści oraz częstotliwości ich publikacji. Poza jakością contentu uwzględnij także sposób komunikacji z użytkownikami. Pamiętaj, że strategia social media musi być elastyczna i modyfikowalna. Konieczne jest także stałe monitorowanie skuteczności działań. To daje możliwość reagowania i dostosowywania działań do oczekiwań odbiorców. 

4. Podążaj za trendami i obserwuj konkurencyjne marki na Instagramie

Śledź, jakie rodzaje treści, formaty oraz sposoby komunikacji zyskują na popularności i są doceniane przez algorytmy aplikacji. Dodatkowo obserwuj także działania konkurentów, co pozwoli poznać ich strategie, odkryć, jakie typy treści wzbudzają największe zainteresowanie, a także czerpać z nich inspiracje lub wykorzystać je do wyciągania pouczających wniosków.

5. Dostarczaj wartość swoim odbiorcom

Jeśli zastanawiasz się, jak się wypromować na Instagramie, to może przyjść Ci do głowy pomysł bardzo intensywnej aktywności w tym medium. Odradzamy jednak podążanie tą drogą. Nikt nie przepada za natrętnymi ludźmi. Ważniejsza jest jakość niż ilość. Promowanie na Insta polega m.in. na tym, aby dostarczać wartościowe treści dla swojej grupy docelowej. Bez względu na to, czy tworzysz własne treści, czy komentujesz posty innych marek, ważne jest, aby twoje działania wnosiły wartość. 

6. Stwórz harmonogram działania (i realizuj go!)

W promowaniu profilu na Instagramie bardzo ważne jest stworzenie profilu swojego idealnego odbiorcy. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakiego typu content zainteresuje Twoją społeczność. To mogą być treści edukacyjne, kreatywne historie zakulisowe, poradniki instruktażowe, inspiracje do zmiany na lepsze czy rozrywkowe filmy. Możesz także opracować tematyczne linie postów, które ułatwią Ci przygotowanie contentu, a Twoich odbiorców przyzwyczają do tego, czego mogą u Ciebie szukać.

Jeśli masz już pomysły, stwórz harmonogram publikacji, określając liczbę postów i częstotliwość publikacji. Trzymaj się tego planu, bo kluczem do sukcesu w social media jest przede wszystkim systematyczność.

7. Dbaj o stronę wizualną profilu

Twój profil na Instagramie powinien przyciągać wzrok i zachęcać do dalszego przeglądania. Spróbuj podejść do niego z perspektywy osoby, która go widzi po raz pierwszy i zrób wszystko, aby jej pierwsze wrażenie było pozytywne. Sprawdź, czy zdjęcie profilowe, relacje oraz zdjęcia i grafiki są atrakcyjne, estetyczne i przygotowane w odpowiedniej rozdzielczości. Pamiętaj, że spójność graficzna jest kluczowa dla budowania rozpoznawalności marki, dlatego warto stworzyć kilka korelujących ze sobą szablonów i używać podobnej tonacji w zdjęciach. Jeśli nie wiesz, jak wypromować IG, zachęcamy do eksperymentowania i szukania własnego stylu, który przyciągnie uwagę obserwujących! 

8. Nawiązuj dialog tak często, jak to możliwe

Media społecznościowe opierają się na relacjach. Nie inaczej jest w przypadku Instagrama. Promowanie za darmo bazuje w dużej mierze na komunikacji z followersami. Nie bój się angażować w rozmowy i stymulować interakcje na różne sposoby, takie jak zadawanie pytań, proponowanie Q&A, ankiet, quizów, wyrażanie swoich preferencji za pomocą suwaków, kontaktowanie się poprzez wiadomości bezpośrednie (DM). Odpowiadaj na komentarze i wiadomości, odnoś się do wyników ankiet czy quizów. Pamiętaj, że swoje relacje z obserwatorami tworzysz każdego dnia.

9. Korzystaj z hashtagów

Kolejnym sposobem na to, jak się wypromować na Insta, jest umiejętne korzystanie z hashtagów. Do jednego posta możesz ich dodać aż 30. Jedna ze szkół zaleca korzystanie z pełnej liczby, podczas gdy druga proponuje ograniczenie do 7-15 hashtagów. Nie ma konkretnej odpowiedzi, która droga jest bardziej skuteczna – po prostu eksperymentuj i sprawdzaj statystyki!

Kluczowe jest stosowanie hashtagów związanych z opisywanym zdjęciem oraz różnorodnych pod względem popularności. Wybierz kilka hashtagów z kategorii: 

  • małych (o mniej niż 100 tys. użyć),
  • średnich (od 100-250 tys. użyć)
  • dużych (powyżej 250 tys. użyć).

Warto unikać hashtagów z powyżej miliona użyć – są zwykle zbyt ogólne i konkurencyjne. 

10. Dodawaj geolokalizację

Geolokalizacja to skuteczny sposób na to, jak się wypromować na IG. Treści umieszczone w okolicy, przyciągają użytkowników, dlatego postaraj się oznaczać lokalizacje w każdym poście. Ponadto wyszukując treści po geolokalizacji, możesz nie tylko odkryć zdjęcia związane z Twoją marką, ale także dotrzeć do nowych odbiorców. Jeżeli prowadzisz biznes stacjonarnie, pamiętaj, że oznaczenie lokalizacji w publikacjach jest po prostu niezbędne.

11. Korzystaj z potencjału influencer marketingu

Jeśli możesz pozwolić sobie na płatne promo na Insta, nawiąż współpracę z influencerem. Istotny jest tu jednak wybór odpowiedniej osoby: takiej, która przyciągnie Twoją grupę docelową, ale jednocześnie nie będzie konkurencją dla Ciebie. Najlepiej wybierać branże komplementarne, które wzajemnie się uzupełniają. Pamiętaj, że liczba followersów influencera nie jest najważniejsza. O wiele ważniejsze jest to, aby jego obserwatorzy byli aktywni i zaangażowani – interesowali się, komentowali i dyskutowali. W ten sposób będziesz miał pewność, że Twój brand zostanie skutecznie wypromowany. 

12. Zainwestuj w reklamę płatną

Działania organiczne są bardzo ważne, ponieważ to dzięki nim dajesz się poznać i dostarczasz swoim odbiorcom wartościowych treści. Dziś jednak nie są już wystarczające. Dla realizacji celów marketingowych marki, takich jak generowanie sprzedaży, zaangażowania czy leadów, konieczne jest korzystanie z możliwości, jakie daje reklama płatna na Instagramie.

Jej atutem jest możliwość bardzo precyzyjnego targetowania grup odbiorców, monitorowania efektów oraz stosunkowo niski koszt. Reklamy na Instagramie pojawiają się w strumieniu postów lub stories, co oznacza, że są dobrze zintegrowane z treściami użytkowników, a to znacznie zwiększa ich skuteczność. 

13. Wykorzystuj user generated content

Jeśli nie wiesz, jak wypromować konto na Instagramie, spróbuj wykorzystać content generowany przez użytkowników – czyli autentyczne treści o Twojej marce stworzone przez Twoich nieopłacanych, ale lojalnych klientów. Społeczny dowód słuszności to Twój najlepszy sojusznik. Dziel się wszystkimi pozytywnymi opiniami, recenzjami, zdjęciami czy stories na temat Twojej firmy.

14. Śledź statystyki

Na Instagramie masz dostęp do prostej i intuicyjnej platformy analitycznej, dzięki której możesz poznać demografię swoich fanów, mierzyć ich zaangażowanie oraz sprawdzać skuteczność poszczególnych hashtagów. Systematyczna analiza statystyk to najlepszy sposób, by dowiedzieć się, co działa najlepiej, poznać mocne i słabe strony Twojego profilu i elastycznie dostosowywać do tego swoją strategię działania.

15. Publikuj o odpowiednim czasie

Social media marketerzy zastanawiając się, jak rozpromować Instagram, eksperymentują z tym, kiedy najlepiej publikować content. Nie istnieje jedno uniwersalne rozwiązanie. Bierz pod uwagę specyfikę grupy odbiorców, takich jak ich preferencje dotyczące czasu aktywności w ciągu dnia i tygodnia, a także kalendarz, w tym dni tygodnia, święta i okresy wakacyjne. Następnie po prostu testuj i postaw na to co działa najlepiej. Inną popularną strategią jest regularne publikowanie w ustalonym dniu i o ustalonej godzinie, co pomoże przyzwyczaić odbiorców do określonego harmonogramu. 

Promowanie Instagrama – podsumowanie

Wiesz już, jak wypromować profil na Instagramie. Jak widzisz, jest to zajęcie wymagające zaangażowania, dostępu do narzędzi social media oraz umiejętności.Jeżeli chcesz skupić się na rozwoju swojego biznesu, skorzystaj z naszej pomocy. Skorzystaj z naszej wiedzy, doświadczenia i zaawansowanych narzędzi analitycznych i zarabiaj dzięki profilowi Twojej marki na Instagramie!

Chcesz wejść na biznesowe podium?

Zróbmy to razem! Nasi eksperci przygotują dopasowaną strategię i zwiększą Twoją sprzedaż.